Goed doel in testament opnemen

Overweegt u om een goed doel in uw testament op te nemen en denkt u aan de Hartstichting? Een testament opmaken is eenvoudig en kan veel zorgen wegnemen. Bekijk de praktische informatie over het opmaken van een testament.

Testament opmaken in 3 stappen

Overweegt u de Hartstichting te laten delen in uw nalatenschap? Leg uw wensen eenvoudig vast in een testament, aan de hand van deze 3 stappen:

Stap 1. Erfstelling of legaat kiezen

Kies in uw testament voor 1 van de 2 opties:

• Legaat toekennen aan de Hartstichting
    Een legaat toekennen houd in dat u een geldbedrag of goed nalaat aan de Hartstichting. Bijvoorbeeld een schilderij, huis, effectenportefeuille of een bepaald bedrag.

• De Hartstichting benoemen als (mede-)erfgenaam
    Als u de Hartstichting benoemt als erfgenaam, bepaalt u zelf voor welk percentage de Hartstichting in uw nalatenschap deelt.

Stap 2. Bespreek uw wensen met de notaris

De notaris maakt uw testament op. Tijdens het eerste gesprek vertelt u de notaris wat uw wensen zijn. De notaris informeert u over de mogelijkheden en kosten en geeft advies.

Stap 3. Het testament ondertekenen met juiste tenaamstelling

Op basis van uw wensen stelt de notaris een ontwerptekst op. Deze ontvang u per post, met een toelichting. Samen met de notaris neemt u de tekst door en kunt u eventueel wijzigingen aanbrengen. Als alles naar wens is, ondertekent u het testament. U krijgt een afschrift thuisgestuurd.

Tenaamstelling Hartstichting in testament

Nederlandse Hartstichting, Statutair gevestigd in Den Haag, Kantoorhoudend: Prinses Catharina Amaliastraat 10, 2496 XD Den Haag, Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 41150408, Ten behoeve van de Nederlandse Hartstichting ofwel haar rechtsopvolger.

Magazine ontvangen

Ontvang gratis ons magazine met handige informatie over nalaten en het opstellen van een testament.

Ja, graag

Geen belasting over gift aan de Hartstichting

De Hartstichting is erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Daarom hoeven we geen erfbelasting te betalen. Uw nalatenschap wordt daarom besteed aan het doel waarvoor u het hebt bestemd: wetenschappelijk onderzoek naar hart- en vaatziekten. Voor een gezonde toekomst van volgende generaties.

Persoonlijk advies

U mag altijd bellen of e-mailen om vrijblijvend meer informatie te ontvangen over het opstellen van een testament en de besteding van de gift.

Herman

"Als we er beiden niet meer zijn, blijven we onderzoek van de Hartstichting steunen"

Lees mijn verhaal

Hulp bij de afwikkeling

De Hartstichting kan onder bepaalde voorwaarden optreden als executeur van uw testament. Dat betekent dat wij na het overlijden de praktische, financiële en administratieve afwikkeling verzorgen. Wij zorgen er samen voor dat uw nalatenschap precies naar uw wens wordt afgehandeld. Een benoeming als executeur is alleen rechtsgeldig als dit is vastgelegd in uw testament.

Hartstichting als executeur

Is de Hartstichting één van uw erfgenamen en overweegt u de Hartstichting als executeur te benoemen? Het is belangrijk dat we op de hoogte zijn van uw wensen. Zo kunnen we straks alles precies volgens uw wensen afhandelen. Graag zetten wij de mogelijkheden samen op een rijtje in een persoonlijk gesprek. Neem contact met ons op:

Testament online regelen

Logo NuNotariaatAls u wilt nalaten aan de Hartstichting dan kunt u dit ook eenvoudig online regelen. Wij werken samen met Nunotariaat. Daar regelt u gemakkelijk uw testament voor een vaste lage prijs, in een tempo dat bij u past. Inclusief de kosten van de notaris betaalt u hiervoor in totaal € 250,- (vanaf januari 2021).

> Naar de website van Nunotariaat

Ook interessant voor u

Ontvang het gratis magazine "Een zaak van het hart"

Nalaten aan de Hartstichting