Voordelen voor u

• U steunt een programma of onderzoek dat u belangrijk vindt op een manier die bij u past.
  • We houden u op de hoogte over de voortgang en resultaten van het onderzoek of programma dat u steunt.
  • U heeft de mogelijkheid om onderzoekers te ontmoeten (in het lab) en kennissessies bij te wonen.
  • Bij een periodieke gift ontvangt u belastingvoordeel.

Erfbelasting besparen

Erfbelasting kan oplopen tot 40% van het te ontvangen bedrag. Ontdek hier hoe u erfbelasting kunt besparen.

Man en vrouw bekijken samen hun testament

Vraag en antwoorden

• Is de Hartstichting een ANBI?

De Hartstichting is bij de Belastingdienst geregistreerd als een ANBI, een Algemeen Nut Beogende Instelling. Hierdoor kunt u gebruikmaken van fiscale voordelen.

• Wat is een ANBI?

Een ANBI is een algemeen nut beogende instelling. Een organisatie kan alleen een ANBI zijn als het zich inzet voor het algemeen belang, zoals een hartgezonder en hartveiliger Nederland.

• Wat is het ANBI nummer van de Hartstichting?

Wilt u uw gift aan de Hartstichting aftrekken in uw aangifte inkomstenbelasting? Geef dan het RSIN nummer van de Hartstichting door. Het nummer is 2871452.

• Heeft de Hartstichting het CBF keurmerk?

Sinds 1 januari 1998 heeft de Hartstichting het CBF keurmerk. Het CBF toetst of goede doelen aan strenge kwaliteitseisen voldoen. Alleen non-profit organisaties die aan deze vereisten voldoen ontvangen het CBF keurmerk. Zo weet u zeker dat uw gift bijdraagt aan een betere wereld.

Persoonlijk advies

Overweegt u ons te steunen met een grote gift? U kunt geheel vrijblijvend met onze relatiemanager in gesprek gaan om alle mogelijkheden te bespreken. Zij luistert graag naar uw wensen en maakt een voorstel op maat.

Neem contact op met Ellen Verhofstad: ​