Stappenplan

• Stap 1. Erfstelling of legaat kiezen

Kies in uw testament voor 1 van de 2 opties:

• Legaat
      Een legaat toekennen houdt in dat u een geldbedrag of goed nalaat aan de Hartstichting. Bijvoorbeeld een schilderij, huis, effectenportefeuille of een bepaald bedrag.

• Erfstelling
      Als u de Hartstichting benoemt als erfgenaam, bepaalt u zelf voor welk percentage de Hartstichting in uw nalatenschap deelt.
  • Stap 2. Bespreek uw wensen met de notaris

De notaris maakt uw testament op. Tijdens het eerste gesprek vertelt u de notaris wat uw wensen zijn. De notaris informeert u over de mogelijkheden en kosten en geeft advies.

• Stap 3. Het testament ondertekenen met de juiste tenaamstelling

Op basis van uw wensen stelt de notaris een ontwerptekst op. Deze ontvangt u per post, met een toelichting. Samen met de notaris neemt u de tekst door en kunt u eventueel wijzigingen aanbrengen. Als alles naar wens is, ondertekent u het testament. U krijgt een afschrift thuisgestuurd.

Tenaamstelling Hartstichting in testament

Nederlandse Hartstichting
    Statutair gevestigd in Den Haag

Adres: Prinses Catharina Amaliastraat 10, 2496 XD, Den Haag
    KvK-nummer: 41150408
    RSIN-nummer: 002871452

Ten behoeve van de Nederlandse Hartstichting ofwel haar rechtsopvolger.

Wilt u inspiratie en tips voor een testament dat bij u past?

Vraag gratis en vrijblijvend het Inspiratieschrift ‘Nalaten uit het hart’ aan.
Het inspiratieschrift van de Hartstichting

0% erfbelasting

De Hartstichting is erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Daarom hoeven we geen erfbelasting te betalen. Uw nalatenschap wordt daarom besteed aan het doel waarvoor u het heeft bestemd: wetenschappelijk onderzoek naar hart- en vaatziekten. Voor een gezonde toekomst van volgende generaties.

Verhaal van Ingrid

"Mijn testament zegt iets over mijzelf. Van wat ik belangrijk vind in het leven."

Ingrid staat voor haar huis

Hulp bij de afwikkeling

De Hartstichting kan onder bepaalde voorwaarden optreden als executeur van uw testament. Dat betekent dat wij na het overlijden de praktische, financiële en administratieve afwikkeling verzorgen. Wij zorgen er samen voor dat uw nalatenschap precies naar uw wens wordt afgehandeld. Een benoeming als executeur is alleen rechtsgeldig als dit is vastgelegd in uw testament.

Hartstichting als executeur

Is de Hartstichting één van uw erfgenamen en overweegt u de Hartstichting als executeur te benoemen? Het is belangrijk dat we op de hoogte zijn van uw wensen. Zo kunnen we straks alles precies volgens uw wensen afhandelen. Graag zetten wij de mogelijkheden samen op een rijtje in een persoonlijk gesprek. Neem contact op met Ans via onderstaande contactgegevens.

Persoonlijk advies

Met ons van gedachten wisselen over nalaten aan de Hartstichting? We luisteren naar uw wensen en denken graag met u mee. Vervolgens beslist u zelf wat bij u past.

Contactgegevens: