Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

BMI-meter

BMI (Body Mass Index) is de verhouding tussen je gewicht en lengte. Een gezond gewicht is belangrijk om hart- en vaatziekten te voorkomen. Bepaal met de BMI-meter van de Hartstichting of jouw gewicht gezond is. Vul je gegevens in en wij mailen je een persoonlijk advies, op basis van jouw BMI.

Let op: voor sommige mensen is de BMI-meter minder geschikt. Lees voor wie:

Bijvoorbeeld als je:

• ouder bent dan 70 jaar
    • jonger bent dan 2 jaar
    • kleiner bent dan 1,58 m (als volwassene)
    • langer bent dan 1,90 m (als volwassene)
    • een grote spiermassa hebt
    • een andere lichaamsbouw hebt (bijvoorbeeld Aziatische bouw)
    • zwanger bent

Bereken je BMI

jaar
    cm
    kg

Let op! De BMI-meter is minder geschikt voor leeftijden onder 2 en boven 70 jaar, en voor lengtes onder 158 en boven 190 cm.

Jouw BMI

• BMI
      26

Je hebt ondergewicht. Dit kan een risico voor je gezondheid zijn. Neem contact op met je huisarts. Dit is met name belangrijk als je veel gewicht verliest in korte tijd, zonder dat je weet hoe dit komt. Gezond Leven

Je hebt een gezond gewicht. Een gezond gewicht is belangrijk om hart- en vaatziekten te voorkomen.

Je hebt overgewicht. Dat betekent een verhoogd risico op hart- en vaatziekten. Check ook je buikomvang. Veel vet rond je buik vormt een extra risico. Door gezond te eten en meer te bewegen, verlaag je je risico. Gezond Leven

Je hebt ernstig overgewicht (obestitas). Dat betekent een hoog risico op hart- en vaatziekten. Probeer je gewicht te verlagen. Elke kilo minder telt. Door gezond te eten en meer te bewegen, verlaag je je risico. Vraag je huisarts om advies. Gezond Leven

Je hebt ernstig overgewicht (extreme obesitas). Dat betekent een zeer hoog risico op hart- en vaatziekten. Probeer je gewicht te verlagen. Elke kilo minder telt. Door gezond te eten en meer te bewegen, verlaag je je risico. Vraag je huisarts om advies. Gezond Leven

• Ondergewicht
      onder 18,5
    • Gezond gewicht
      18,5 - 25
    • Overgewicht
    • Obesitas
    • Extreme obesitas
      boven 35

We gaan het persoonlijk advies opstellen op basis van jouw laatst berekende BMI: 26.

Wij gebruiken je e-mailadres alleen om je een persoonlijk advies, op basis van je laatst berekende BMI, te sturen.