Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

De Hartstichting ontvangt geen subsidie van de overheid. We zijn een non-profit organisatie. Voor het behalen van onze doelstellingen zijn we volledig afhankelijk van giften van particulieren en bedrijven. Een groot deel van het geld besteden we aan wetenschappelijk onderzoek naar hart- en vaatziekten.

Organisatiestructuur

De organisatie bestaat uit de directie en ruim 140 medewerkers. De directeur van de Hartstichting is Floris Italianer.

> Meer over Floris Italianer

De directeur vormt samen met de afdelingsmanagers het Management Team (MT). De manager HRM is adviseur van het MT. We werken nauw samen met de patiëntenvereniging De Hart&Vaatgroep, die in hetzelfde pand gevestigd is. De directeur van De Hart&Vaatgroep is tevens MT-lid.

De organisatie heeft 4 afdelingen:

1. afdeling Publiek, Donateurs en Vrijwilligers (PDV) - manager David Verschoor
    2. afdeling Onderzoekers, Professionals en Bestuurders (OPB) - manager Marina Senten
    3. afdeling Patiënt - manager Anke Vervoord (directeur De Hart&Vaatgroep)
    4. afdeling Bedrijfsvoering - manager Maarten Stikkelorum

De Hartstichting kent een ondernemingsraad (OR), die namens de medewerkers het overleg voert met de directie. De raad van toezicht is toezichthouder, werkgever en klankbord. De voorzitter van de raad van toezicht heeft regelmatig contact met de ondernemingsraad, Wetenschappelijke Adviesraad en de bestuurder.

> Meer over de raad van toezicht

Werken bij de Hartstichting

De Hartstichting heeft haar eigen arbeidsvoorwaardenbeleid. Medewerkers ontvangen een salaris dat past bij een goededoelenorganisatie. Dit wordt elke 3 jaar getoetst door een extern bureau. We hebben vacatures voor zowel betaald werk als voor vrijwilligers.

> Bekijk onze vacatures

Salarissen medewerkers

Het salaris van de directeur voldoet aan de geldende normen van brancheorganisatie Goede Doelen Nederland. Daarnaast voldoet de beloning aan alle normen die de overheid heeft gesteld, waaronder het CBF-keurmerk en de Balkenende-norm / WNT-norm.

> Meer over salaris directeur

Het bruto maandsalaris van management en medewerkers is:

• management: € 4.400 tot € 8.000
    • middenkader: € 3.700 tot € 6.500
    • uitvoerende medewerkers en beleidsmedewerkers: € 2.100 tot € 4.900

Naast het bruto maandsalaris ontvangen medewerkers 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 4,55% en pensioenopbouw. Er is geen bonusregeling. De salarissen worden jaarlijks aangepast op basis van de loonontwikkeling in de branche en de inflatie.

Samenwerking

De Hartstichting staat midden in de samenleving. Hiervoor is contact en samenwerking met onze doelgroepen heel belangrijk: vrijwilligers, patiënten en naasten, donateurs wetenschappers en zorgprofessionals. Meer dan 50.000 vrijwilligers zetten zich belangeloos in voor onze organisatie. Daarnaast werken we samen met organisaties op het gebied van hart- en vaatziekten en preventie, maar ook met partners en bedrijven.

> Meer over samenwerkingspartners

> Meer over partners

Jaarverslag Hartstichting

Onze missie is hart- en vaatziekten verslaan. Lees wat we afgelopen jaar gedaan hebben om dit te bereiken in het jaarverslag.

> Bekijk het jaarverslag 2016

Vragen over dit onderwerp?

Mail de Hartstichting

Bel 070 315 55 55 (ma t/m vrij van 8.00 - 17.00 uur)