Dit doet de Hartstichting

Start nieuwe strategische periode Hartstichting
‘Hartgezondheid: oog voor de verschillen’
De Hartstichting begint aan een nieuwe strategische periode. In een - op z’n zachtst gezegd - uitdagende tijd. De feiten zijn duidelijk: door de gestegen welvaart en verbeterde gezondheidszorg veroudert de Nederlandse bevolking. Daarnaast bewegen we te weinig en worden we steeds zwaarder. Ook hebben we te maken met de slechte sociaaleconomische situatie van kwetsbare groepen én loopt de zorg vast.
Nederland telt nu 1,7 miljoen mensen met een hart- of vaataandoening. Doen we niets, dan groeit dit aantal binnen zeven jaar tot tenminste 2,6 miljoen. Deze ontwikkeling moet stoppen. Daarom is een stevige en vooral concrete ambitie nodig om de urgentie van hart- en vaatziekten op de kaart te zetten. Een ambitie waarin we de nadruk leggen op preventie en oog hebben voor de verschillen tussen mensen.
Nieuwe strategie: De hoogtepunten in 2 minuten
Kijk de talkshow terug
Donderdag 20 oktober vond de aftrap plaats van de nieuwe strategische periode van de Hartstichting. Dit gebeurde met de talkshow 'Hartzaken' onder leiding van presentator Twan Huys.