Ingrediënten

• 200 gram rundertartaar

Bereiding

De rode kool

Verwarm een eetlepel olie in een pan op middelhoog vuur. Voeg de helft van de ui en knoflook toe. Fruit dit aan. Voeg de fijngesneden rode kool toe aan de pan. Roer de pan goed door.

Voeg daarna de paprikapoeder, gedroogde tijm, zwarte peper en een snufje nootmuskaat toe. Roer alles goed door elkaar. Laat de rode kool ongeveer 15-20 minuten sudderen op laag vuur, tot deze zacht is. Roer af en toe om, zodat het niet aanbrandt.

De stamppot

Kook de aardappelen in ongeveer 20 minuten gaar in een pan met water. Giet de aardappelen af en laat ze even droogstomen. Voeg een scheutje melk en de fijngesneden groene appel toe. Stamp het daarna fijn met een pureestamper. Meng de rode kool door de puree. Breng het geheel op smaak met versgemalen zwarte peper en een snufje nootmuskaat.

De gehaktballetjes

Meng de rundertartaar met de andere helft van de ui en knoflook. Voeg ook peper, paprikapoeder en kerriepoeder toe. Draai er daarna kleine balletjes van. Bak de gehaktballetjes in een eetlepel olie in ongeveer 8 minuten gaar en bruin. Serveer de balletjes met de stamppot.