Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Onderzoek naar aangeboren hartafwijkingen

Jaarlijks worden in ons land 1.300 à 1.400 kinderen geboren met een hartafwijking. Met steun van de Hartstichting werken wetenschappers aan oplossingen om hun hart zo sterk mogelijk te houden.

Met een aangeboren hartafwijking heb je tegenwoordig een veel grotere kans op een normaal leven dan vroeger. Onderzoek heeft gezorgd voor betere operaties, op steeds jongere leeftijd. Toch krijgen de meeste patiënten in de loop van hun leven wel te maken met hartproblemen, zoals ritmestoornissen of hartfalen.

Onderzoek aangeboren hartafwijkingen

Richard, vader van Bo

“We hopen op een onbezorgde jeugd en een zonnige toekomst voor Bo”

Lees het verhaal