3 miljoen euro voor onderzoek

Met de subsidie van € 3 miljoen van de Hartstichting en Stichting Hartekind is in 2020 een groot onderzoek gestart.

Betere toekomst voor kinderen zoals Zinzy

Zinzy (14) heeft een aangeboren hartafwijking. Ze is hier al 3 keer aan geopereerd. Het gaat nu goed met haar, maar ze is nog wel sneller moe dan andere kinderen. De artsen kunnen moeilijk voorspellen hoe haar toekomst eruit ziet. Hopelijk brengt dit onderzoek meer duidelijkheid voor kinderen zoals Zinzy.

De feiten

• Ongeveer 1 op de 125 baby’s heeft een hartafwijking, dit kan een kleine of grote bouwfout zijn.
  • Steeds meer kinderen overleven dit, dankzij de betere zorg en operaties op jonge leeftijd. Helaas krijgen zij op volwassen leeftijd vaak opnieuw hartproblemen.
  • Er zijn in Nederland naar schatting 50.000 volwassenen met een aangeboren hartafwijking.
Ik hoop dat ze andere kinderen helemaal beter kunnen maken.
— Zinzy
Zinzy

Help kinderen zoals Zinzy

Onze missie? Iedereen een gezond hart. We financieren daarom onderzoek naar oplossingen voor hart- en vaatziekten. Help je mee?