Hart- en vaatziekten in cijfers

• Een illustratie met 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten

Nederland telt 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten

• Een illustratie van een patiënt in het ziekenhuis

650 mensen per dag​ komen in het ziekenhuis

• Een illustratie van een hart en hartritme

103 mensen per dag​ overlijden aan hart- en vaatziekten​

Hart voor de Zaak partners helpen ons onze missie te bereiken: iedereen een gezond hart. Voor nu én later. Met de steun van partners maken wij namelijk nóg meer onderzoek en innovatie mogelijk. Bovendien maken Hart voor de Zaak partners ook hun eigen bedrijf hartgezonder en hartveiliger. Bijvoorbeeld door AED’s op te hangen en reanimatietrainingen te volgen. Ook werken zij aan de gezondheid en vitaliteit van hun medewerkers.

Wat levert jouw steun op?

• Je draagt bij aan het terugdringen van hart- en vaatziekten​.
  • Je investeert in wetenschappelijk onderzoek naar hart- en vaatziekten​.
  • Je onderneming is maatschappelijk betrokken.
  • Je inspireert jouw medewerkers, klanten en relaties om ook in actie te komen​.
  • Je neemt verantwoordelijkheid voor de vitaliteit van je medewerkers.

Deze onderzoeken worden mede mogelijk gemaakt door Hart van de Zaak partners

• Prof. dr. Hester den Ruijter

Vrouwen en hart- en vaatziekten

Prof. dr. Hester den Ruijter doet onderzoek naar vrouwen en hart- en vaatziekten. Zij krijgt dagelijks mails van vrouwen die mee willen doen aan wetenschappelijk onderzoek. Ze hopen op een betere behandeling.
  • Neuroloog Bob Roozenbeek

Ambulance-app na een beroerte

Neuroloog Bob Roozenbeek werkt aan een manier om mensen met een beroerte sneller te behandelen. Hij ontwikkelt een app die ambulances snel naar het juiste ziekenhuis stuurt.
  • Dr. Beatrijs Bartelds

Aangeboren hartafwijkingen

Dr. Beatrijs Bartelds heeft 1 missie: een gezonde toekomst voor kinderen met een aangeboren hartafwijking. Met haar onderzoek wil ze toekomstige hartproblemen voorkomen.

Kies zelf waarin je investeert

Wil jij ook bijdragen? Je beslist zelf op welke manier je ons steunt:

• Thematisch schenken

Wil jij bijdragen aan een bepaald thema? Kies het thema wat het beste bij jouw bedrijf en jouw werknemers past. De opties zijn:

• Onderzoek & innovatie;
    • Preventie & eerder opsporen;
    • Snelle hulp in noodsituaties.
  • Dekkerprogramma

Steun het succesvolle en innovatieve Dekkerprogramma. Hierdoor kan er baanbrekend onderzoek worden gedaan door topwetenschappers. Ook boost je de loopbaan van wetenschappers in verschillende fases van hun carrière.

• Fonds op naam

Wil je doelgericht investeren in toponderzoek? Een Fonds op Naam is de meest persoonlijke manier om de Hartstichting te steunen. Kies een hartenthema dat bij jouw bedrijf past en verbind jullie bedrijfsnaam aan toponderzoek. De hartenthema's zijn:

• Hartonderzoek: investeer in het eerder opsporen en beter behandelen van hartaandoeningen.
    • Talentenhart: draag bij aan de ontwikkeling van talentvolle onderzoekers en aan baanbrekend onderzoek.
    • Medische innovatie: maak nieuwe medische toepassingen mogelijk.​
    • Voorlichting voor iedereen: investeer in toegankelijke voorlichting over hart- en vaatziekten voor iedereen.
    • Hersenonderzoek: draag bij aan de preventie en aan betere behandeling van beroertes.

Meer weten?

Wij vertellen je graag meer over Hart voor de Zaak! Neem vrijblijvend contact op met Linda de Boer:

Volg ons op LinkedIn om op de hoogte te blijven.