Ingrediënten

• staafmixer.

Bereiding

Bereid de ingrediënten

Spoel eerst de linzen af. Laat ze uitlekken in een vergiet of zeef. Pel de ui en knoflook en hak ze fijn. Bak de ui en knoflook daarna glazig in een koekenpan. Voeg de kruiden toe en bak deze even mee. Voeg tot slot de linzen toe en bak deze even mee.

Maak de burgers

Doe het linzenmengsel in een kom met het ei. Voeg ook het paneermeel of de havermout toe. Pureer het mengsel met een staafmixer. Het hoeft niet helemaal glad te zijn, er mogen nog wat grove stukken in zitten. Maak daarna 4 platte burgers en zet ze minimaal een half uur in de koelkast. Bak de linzenburgers daarna aan beiden kanten bruin. Dit duurt ongeveer 4 minuten per kant.

Serveren

Je kunt de vegetarische linzenburgers serveren met gebakken aardappeltjes en groenten. Of eet ze op een volkorenbol met sla, komkommer, tomaat en zelfgemaakte guacamole.

Tip!

Eet je helemaal geen dierlijke producten? Dun kun je het ei weglaten. Mogelijk vallen de burgers dan wat sneller uit elkaar. Ei werkt namelijk als een soort plakmiddel.