Lamme arm

Inmiddels is het al weer een aantal jaar geleden. Carien wist direct dat dit geen goed teken was. “Ik reed zo snel mogelijk terug naar huis, om te kijken wat er aan de hand was. Binnen twee minuten was ik thuis en daar vond ik Erik op zolder, in zijn bureaustoel. Hij was bij kennis en kon helder praten, maar zijn arm kon hij niet bewegen.”

Direct 112 gebeld

“Heel zijn linkerkant deed het niet meer, hij kon zelfs zijn vingers niet meer bewegen. Dat was voor mij echt een signaal dat hij een beroerte had. Hoewel zijn gezicht normaal was, vroeg ik hem toch om zijn tong uit te steken. Dat lukte hem niet. Ik aarzelde geen moment, heb direct de telefoon gepakt en 112 gebeld.”

Hersenbloeding

In het ziekenhuis werd de man van Carien direct onderzocht. “Er werden scans gemaakt van zijn hoofd. Hieruit bleek dat hij een hersenbloeding had. Na de diagnose werd Erik opgenomen op de stroke-unit, ter observatie. Hij lag een week in het ziekenhuis en heeft daarna gerevalideerd in een revalidatiecentrum. Het gaat nu naar omstandigheden goed met hem. Hij heeft wel schade opgelopen, zo krijgt hij nog steeds nabehandelingen van de fysiotherapeut. Maar gelukkig is hij er verder goed uitgekomen.”

Aangeboren afwijking in de hersenen

Het gaat nu naar omstandigheden goed met de man van Carien. Hij heeft wel hersenschade overgehouden door de hersenbloeding. Achteraf bleek dat hij een aangeboren afwijking in een bloedvat in de hersenen had. Dit veroorzaakte de hersenbloeding.