Verlaag je bloeddruk met gratis leefstijlprogramma

Verlaag je bloeddruk met gratis leefstijlprogramma ter waarde van € 500,-

​Heb jij een hoge bloeddruk en wil je die verlagen? Meld je dan aan om gratis mee te doen aan een leefstijlprogramma ter waarde van € 500,-. Je krijgt 10 weken lang professionele begeleiding en een extra steuntje in de rug van Olympisch schaatskampioen en vitaliteitscoach Jochem Uytdehaage.

Gratis programma

Bij een hoge bloeddruk krijg je het advies om gezonder te leven. Zo kun je je bloeddruk verlagen. Maar hoe pak je dat aan en houd je het vol? Dat is vaak best een uitdaging. Daarom bieden we 20 mensen de kans om gratis deel te nemen aan een leefstijlprogramma van de Hartstichting in samenwerking met Vital10. Het programma is opgezet door internist Sabine Pinedo en cardioloog Roderik Kraaijenhagen.

Waarom meedoen?

• In 10 weken leer je hoe je gezonder kunt leven, en hoe je dit ook volhoudt
  • 10 weken deskundige begeleiding van een coach, diëtist en fysiotherapeut
  • Een extra steuntje in de rug van Olympisch schaatskampioen en vitaliteitscoach Jochem Uytdehaage

Coaching door Jochem Uytdehaage

Voormalig topschaatser Jochem Uytdehaage is vitaliteitscoach bij het leefstijlprogramma. Jochem won in 2002 de gouden medaille op zowel de 5 als 10 kilometer bij de Olympische Spelen in Salt Lake City. Dus iemand die weet wat doorzetten betekent!

Belangrijke informatie over het programma

Wie kan meedoen?

• Je bent tussen de 40 en 60 jaar
  • Je hebt een hoge bloeddruk*
  • Je gebruikt geen medicijnen om je bloeddruk te verlagen
  • Je hebt geen hart- of nierziekte
  • Je bent heel erg gemotiveerd om je leefstijl aan te passen
  • Je vindt het goed dat we je deelname filmen en online delen (website, social media)

*Een hoge bloeddruk stel je vast door deze meerdere keren te meten. Is je bovendruk gemiddeld tussen de 140 en 180 en/of je onderdruk 90 of hoger? Dan heb je een hoge bloeddruk.

Goed om te weten

• Je meldt je aan op de website van Vital10

> Aanmelden

Start en praktische informatie

De start van het programma is maandag 13 september 2021. In de week van 6 september vinden de intake gesprekken plaats bij Vital10.

Het programma duurt 10 weken en ziet er ongeveer zo uit:

• Intake in de week voor de start.
  • Verplichte start- en eindbijeenkomst in Amsterdam. De reiskosten moet je zelf betalen.
  • 2 tot 3 online sessies per week.
  • Meestal zijn de sessies in groepjes, een aantal keer krijg je persoonlijke coaching. Je hebt contact met andere deelnemers via groepschat.
  • Alle onderdelen van het programma zijn coronaproof.

Persoonlijke doelen

In die 10 weken werk je aan je persoonlijke doelen. Je krijgt een gesprek met je coach waarin je deze doelen opstelt. Dit kan bijvoorbeeld gezonder eten en meer bewegen zijn, maar het kan ook hulp bij het stoppen met roken of leren omgaan met stress zijn.

Effect meten

We willen weten of het programma effect heeft. Dit doen we op 2 manieren:

• Voor- en achteraf meten we je bloeddruk, cholesterol, bloedsuiker, buikomvang en je gewicht en lengte (voor bepalen BMI).
  • Tijdens het programma vul je regelmatig een vragenlijst in over je leefstijl en hoe je je voelt.

Jouw ervaringen in beeld

We willen zoveel mogelijk mensen inspireren om hun bloeddruk te verlagen met een gezonde(re) leefstijl. Daarom brengen we de ervaringen van de deelnemers in beeld.

• We filmen de bijeenkomsten
  • ​Je maakt zelf foto’s en filmpjes
  • De ervaringen delen we na afloop van het programma via social media en andere kanalen
  • Van een aantal deelnemers volgen we de deelname intensiever

Wat gebeurt er na aanmelden?

• Je meldt je aan op de website van Vital10.
  • ​Na bevestiging van je aanmelding krijg je een uitgebreide vragenlijst over je huidige gezondheid en leefstijl.

> Aanmelden

Ja, ik wil graag meedoen

Grijp nu je kans en meld je snel aan op de website van Vital10.