4 deelnemers - 10 weken - 1 challenge

Saskia, Alexandra, Eric en Thijs gingen 10 weken aan de slag met hun leefstijl. Ze kregen hierbij deskundige begeleiding en extra steun van Olympisch schaatskampioen en vitaliteitscoach Jochem UytdeHaage.

Is het de 4 deelnemers gelukt om in 10 weken de bloeddruk te verlagen?

Bekijk de afleveringen hieronder!

Bij toeval kwam nachtreceptioniste Saskia erachter dat haar bloeddruk te hoog was. Ze had hier niets van gemerkt. Saskia wil liever geen medicijnen en wil alles op alles zetten om haar bloeddruk te verlagen. Eerdere pogingen zijn niet gelukt. Lukt het Saskia deze keer wel?

De hoge bloeddruk van Alexandra is nog niet zo lang geleden ontdekt. Ze heeft de laatste tijd veel stress door ziekte in haar familie en is hierdoor ook ongezonder gaan leven. Lukt het haar om in 10 weken de bloeddruk de baas te worden?

Een hoge bloeddruk zit bij Eric in de familie. Ook Erics bloeddruk is te hoog. Hij wil het roer radicaal omgooien door te stoppen met roken en minder te drinken. Lukt het Eric om zo zijn bloeddruk te verlagen?

Na een hartoperatie in 2014 kreeg Thijs onlangs ook een herseninfarct. Met zijn arts heeft Thijs besproken dat zijn bloeddruk omlaag moet. Thijs sport al veel. Wat kan Thijs nog meer doen om zijn bloeddruk te verlagen? En lukt hem dat ook in 10 weken?

Wat is 'Jouw bloeddruk de baas'?

Jouw Bloeddruk De Baas is een project van de Hartstichting. In het najaar van 2021 deden hier 15 deelnemers met een hoge bloeddruk aan mee. Zij werkten 10 weken onder professionele begeleiding van Vital10 aan een gezonde leefstijl om zo hun bloeddruk te verlagen

Stel je vraag aan onze voorlichters

• Chat via de chatknop onder in beeld (10.00 tot 16.30 uur)
  • Bel met een voorlichter: 0900 3000 300 (9.00 - 13.00 uur, € 0,05 per minuut)