Hartstichting.nl wordt geladen

• 0,5 ui
  • 1 eetlepel olie
  • 0,5 teentje knoflook
  • 1 theelepel ketoembar (gemalen korianderzaad)
  • 1 theelepel djinten (gemalen komijn)
  • 1 volkoren beschuitje
  • 200 gram mager rundergehakt of kipgehakt

Bereiding

De voorbereiding

Snijd de ui in kleine blokjes en pers de knoflook. Verhit de olie in een koekenpan en fruit hierin de ui en knoflook goudbruin. Voeg de ketoembar en djinten toe en bak voor 1 minuut mee. Schep het uienmengsel in een bakje en laat het afkoelen. Verkruimel het beschuitje totdat je een soort paneermeel hebt.

Maak de (kip)hamburgers

Schep het gehakt in een grote kom en voeg het afgekoelde uienmengsel en het verkruimelde beschuit toe. Meng het geheel goed door elkaar en verdeel het gehakt in twee gelijke delen. Draai ballen van het gehakt en druk deze met je handpalm plat tot hamburgers.

Op de barbecue

Dek de hamburgers af met vershoudfolie totdat de barbecue warm is. Steek de barbecue aan en grill de hamburgers 8 tot 10 minuten. Serveer de hamburger op een volkorenbol of bij een lekkere salade.

Tip!

Garneer de hamburgers met wat pijnboompitten. Bak deze even kort aan in de koekenpan.

Gebruik je kipgehakt? Dit is vaak wat dunner. Het kan zijn dat je wat extra beschuit moet toevoegen om een goede hamburger te kunnen maken.