Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

De Hartstichting geeft voorlichting over hart- en vaatziekten. Dit doen we op de website, in brochures en persoonlijk op social media of via de Infolijn Hart en Vaten.

Infolijn Hart en Vaten

Heb je een persoonlijke vraag over hart- en vaatziekten of maak je je zorgen? De voorlichters van de Infolijn Hart en Vaten geven antwoord op al je vragen en denk graag met je mee. Stel je vraag per e-mail, chat of telefoon.

> Meer over de Infolijn

Maak je persoonlijke gids

Lees alles over veel voorkomende aandoeningen en risicofactoren in onze gidsen. Persoonlijk en op maat. Of maak je eigen gids van de artikelen die jij interessant vindt.

> Alles over de gidsen

Spreekbeurt of werkstuk

Houd je een spreekbeurt of werkstuk over hart en vaten, de Hartstichting, of over gezond leven? Onze informatie helpt je met de voorbereiding van je spreekbeurt of werkstuk.

> Meer informatie voor spreekbeurt of werkstuk

Informatie over hart- en vaatziekten

We bieden op diverse manieren informatie aan over hart- en vaatziekten: in brochures, op de website of via (animatie)video's.

Brochures

In onze brochures geven we informatie over hart- en vaatziekten en een gezonde leefstijl. Ook vertellen we hoe je beter kunt omgaan met je ziekte. Download onze brochures of maak een eigen brochure op maat.

> Meer over brochures

Video's

De Hartstichting heeft een aantal video’s gemaakt met informatie over hart- en vaatziekten, onderzoek en behandeling en persoonlijke verhalen. Op het YouTube-kanaal van de Hartstichting vind je alle video's.

> Bekijk alle video’s

Voorlichtingsbijeenkomst

Het is niet meer mogelijk om een voorlichtingsbijeenkomst bij de Hartstichting aan te vragen. We helpen je graag op een andere manier aan de juiste informatie. Bijvoorbeeld via onze website, brochures of social media.

Ben je op zoek naar een bijeenkomst over beroerte? Daarvoor kun je terecht bij de Hersenstichting.

Kinderen met een hartafwijking

Speciaal voor kinderen met een hartafwijking en hun ouders bieden we:

• TikkieRing: een stoere ring met bedels (Tikkies) die het kind krijgt bij een operatie, onderzoek of controle
    • Knuffel Kris Krokodil: een krokodil met een hartafwijking die herkenbare avonturen beleeft

Harteraad

Patiëntenvereniging Harteraad is partner van de Hartstichting. Harteraad is er voor mensen met hart- en vaataandoeningen en hun naasten.

> Meer over Harteraad

Persoonlijke verhalen

Persoonlijke verhalen zorgen voor herkenning en bieden steun. De Hartstichting is altijd op zoek naar nieuwe verhalen.

> Lees de persoonlijke verhalen

Vertel jouw verhaal

Ben jij ook in aanraking gekomen met hart- en vaatziekten en wil je deze ervaring delen? We zijn erg benieuwd naar jouw verhaal.

Deel je ervaring

Stel je vraag aan de Infolijn