Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

De Hartstichting geeft voorlichting en steun aan hart- en vaatpatiënten. We geven informatie over hart- en vaatziekten, beantwoorden vragen en bieden samen met De Hart&Vaatgroep steun en lotgenotencontact.

Voorlichtingsbijeenkomsten

De Hartstichting komt graag langs op bijeenkomsten van bedrijven, verenigingen en scholen om te vertellen over hart- en vaatziekten en gezond leven.

> Meer over de bijeenkomsten

Informatie over hart- en vaatziekten

We bieden op diverse manieren informatie aan over hart- en vaatziekten: in brochures, op de website of in filmpjes.

Brochures

In onze brochures geven we informatie over hart- en vaatziekten en een gezonde leefstijl. Ook vertellen we hoe je beter kunt omgaan met je ziekte. De brochures zijn gratis te downloaden via de webshop.

> Bekijk alle brochures

Video's

De Hartstichting heeft een aantal video’s gemaakt met informatie over hart- en vaatziekten, onderzoek en behandeling en persoonlijke verhalen. Op het YouTube-kanaal van de Hartstichting vind je alle video's.

> Bekijk alle video’s

Informatie spreekbeurt of werkstuk

Houd je een spreekbeurt of werkstuk over hart en vaten, de Hartstichting, of over gezond leven? Onze informatie helpt je met de voorbereiding van je spreekbeurt of werkstuk.

> Meer informatie voor spreekbeurt of werkstuk

Hartvrienden

Hartvrienden is een online platform voor kinderen met een aangeboren hartafwijking en hun ouders.

Speciaal voor kinderen en jongeren biedt Hartvrienden:

• de TikkieRing: een stoere ring met bedels (Tikkies) die het kind krijgt bij een operatie, onderzoek of controle
    • de knuffel Kris Krokodil: een krokodil met een hartafwijking die herkenbare avonturen beleeft
    • TEAMHartvrienden (12-18 jaar): een website en app om met elkaar in contact te komen en ervaringen te delen

Voor ouders biedt Hartvrienden:

• betrouwbare informatie over de aandoeningen en praktische tips
    • Hartenwijzers: ouders van een kind met een hartafwijking die andere ouders steunen

Persoonlijke verhalen

Persoonlijke verhalen zorgen voor herkenning bij hart- en vaatpatiënten en bieden hen steun. De Hartstichting is altijd op zoek naar nieuwe verhalen.

> Lees de persoonlijke verhalen

Mirjam

"Ik weet dat mijn hartritme nooit helemaal normaal zal zijn."

Lees mijn verhaal

Vertel jouw verhaal

Ben jij ook in aanraking gekomen met hart- en vaatziekten en wil je deze ervaring delen? We zijn erg benieuwd naar jouw verhaal.

Deel je ervaring

De Hart&Vaatgroep

De Hartstichting werkt nauw samen met patiëntenvereniging De Hart&Vaatgroep. Samen werken we aan kwaliteitsverbetering van de zorg en komen we op voor de belangen van patiënten.

> Meer over De Hart&Vaatgroep

Hart&Vaatpanel

De Hart&Vaatgroep en de Hartstichting vinden het belangrijk dat de stem van hart- en vaatpatiënten wordt gehoord. Met jouw ervaringen als patiënt of naaste pakken we knelpunten in de zorg aan en helpen we de kwaliteit te verbeteren. Op het Hart&Vaatpanel vragen we regelmatig je mening over de zorg, ziekenhuizen, vergoedingen of medicijngebruik.

> Schrijf je in voor het Hart&Vaatpanel

Vragen over dit onderwerp?

Mail de Infolijn

Bel 0900 3000 300 (maandag t/m vrijdag van 9.00 - 13.00 uur)