Stoppen heeft altijd zin

Stoppen met roken verlaagt het risico op hart- en vaatziekten. Het heeft altijd zin om te stoppen. Hoe eerder je stopt, hoe kleiner jouw kans op hart- en vaatziekten is.

Samen stoppen met roken

De kracht van Stoptober is dat je samen aan de slag gaat. Bekende én onbekende Nederlanders helpen elkaar om te stoppen met roken. Er zijn al meer dan 450.000 rokers gestopt tijdens Stoptober. Lukt het jou ook om 28 dagen niet te roken? Dan is de kans 5 keer zo groot dat je het stoppen volhoudt.

Wil je stoppen met roken?

Twijfel niet langer en stop ook 28 dagen met roken. Schrijf je in voor Stoptober of daag iemand uit om mee te doen!
Campagnebeeld van Stoptober

Hoe werkt Stoptober?

Stoptober begint op 1 oktober. Natuurlijk kun je ook op ieder ander moment meedoen. Iedere dag waarop je niet rookt, is namelijk goed voor je gezondheid. Meedoen aan Stoptober is gratis.

Vanaf 21 september kun je de Stoptober app downloaden. Hierin staan tips om het stoppen vol te houden. Ook kun je bijhouden hoeveel geld je bespaart door niet te roken. Via de app is er altijd stophulp in de buurt. Vergeet ook niet om je omgeving om steun te vragen. Dat kan je helpen met volhouden.

Daarnaast zijn er veel andere hulpmiddelen om je te helpen. Bijvoorbeeld:

• een gratis Stoptober magazine;
  • de Stoptober Podcast;
  • Stoptober.tv;
  • verschillende live events;
  • een actieve social community.

Bekijk de video van oud-deelnemer Berke

• Samenwerkingspartners Stoptober

Stoptober is een initiatief van:

• Hartstichting;
    • KWF;
    • Longfonds;
    • Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS);
    • Trimbos-Instituut;
    • GGD GHOR Nederland;
    • Stichting Gezondheidsfondsen voor Rookvrij.

Stel je vraag aan onze voorlichters

• Chat via de chatknop onder in beeld (10.00 tot 16.30 uur)
  • Bel met een voorlichter: 0900 3000 300 (9.00 - 13.00 uur, € 0,05 per minuut)

We zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag