Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Doneren aan de deur

Doneren kan via de website. Maar je kunt ook aan de deur of op straat doneren. Bij een collectant doe je eenmalig iets in de collectebus. Een donateurswerver komt buiten de collecteweek om en vraagt om een maandelijkse bijdrage.

Herkennen van een donateurswerver

Donateurswervers vragen om een maandelijkse donatie en geven daarbij voorlichting over het werk van de Hartstichting. Dit doen zij aan de deur of op straat, bijvoorbeeld in een winkelcentrum of bij een evenement.

Een donateurswerver is te herkennen aan:

• legitimatiebewijs met logo Hartstichting
    • inschrijfformulier: papieren of digitale versie (via een tablet, zoals een iPad)
    • rode jas of polo met logo Hartstichting

Overzicht locaties donateurswerving

Donateurswervers lopen door heel Nederland. Wil je weten of ze bij jou in de buurt zijn (geweest)? Bekijk het actuele overzicht.

Wat gebeurt er nadat ik aan de deur toegezegd heb donateur te worden?

Als je aan de deur donateur bent geworden, bellen we je kort daarna op om je persoonlijke gegevens te controleren. Medewerkers die namens de Hartstichting bellen, gebruiken vaak dit nummer: 070 782 04 43.

Collectanten en donateurswervers

Donateurswervers lopen het hele jaar door, behalve rondom de collecteweek. Zij vragen een maandelijkse donatie aan de deur of op straat. Zij hebben dus geen collectebus bij zich voor contant geld en ze verkopen niks aan de deur.

Collectanten zijn vrijwilligers die, alleen in de collecteweek in april, om een eenmalige bijdrage vragen. Dit doen zij ook aan de deur of op straat. Zij hebben een collectebus of een intekenlijst bij zich.

> Meer over de collecteweek

Vergunning voor werven donateurs

Voor het werven van donateurs op straat, zoals bijvoorbeeld bij een supermarkt, is een vergunning van de gemeente nodig. Bij het werven van donateurs aan de deur is geen vergunning nodig.

Flex doneren

Flex doneren is een vorm van doneren aan de deur. Je doneert maandelijks via je mobiele telefoon. Komt doneren een keer niet uit, dan sla je je donatie gemakkelijk een maand over.

> Meer over flex doneren

Doneren

De Hartstichting investeert in onderzoek, voorlichting en zorg. Hiervoor zijn we volledig afhankelijk van jouw giften. Elke bijdrage, groot of klein, is waardevol. Heb je niet gedoneerd, maar zou je dat alsnog willen doen? Doneer online via ons formulier.

> Meer over online doneren

Vragen over dit onderwerp?

Mail de Hartstichting

Bel 070 315 55 55 (ma t/m vrij van 8.00 - 17.00 uur)