De vastgoedsector bouwt mee aan een hartveilig Nederland

Vastgoedsector bouwt mee aan een hartveiliger Nederland

Het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat er overal voldoende AED’s hangen die dag en nacht bereikbaar zijn. Nu en in de toekomst. Maar dat is nu nog niet zo. Help jij als vastgoedbedrijf ook mee aan de missie Vastgoedsector Hartveilig?

Veel vastgoedbedrijven, corporaties en ontwikkelaars omarmen gelukkig al onze missie. Ze hebben AED's aan hun panden die 24/7 bereikbaar zijn en zijn aangemeld bij het landelijke reanimatie oproepsysteem HartslagNu. Maar er zijn nog steeds plekken in Nederland waar AED's missen. Help mee om de potentie die er is maximaal te benutten!

Waarom belangrijk om mee te doen?

Bij een hartstilstand is de kans op overleven het grootst als binnen 6 minuten wordt gestart met reanimeren en een AED wordt ingezet. Ambulances doen er vaak langer over om ter plekke te zijn. Daarom is er het oproepsysteem HartslagNu dat burgerhulpverleners in de buurt van het slachtoffer oproept om direct hulp te bieden. Hiervoor zijn AED's nodig op openbare plekken. Jij kunt hier als vastgoedbedrijf aan bijdragen door AED's buiten op te hangen en aan te melden bij het oproepsysteem HartslagNu.

Hoe werkt het oproepsysteem?

Het landelijk oproepsysteem HartslagNu werkt via de meldkamer van 112.

• Na een melding van een hartstilstand bij 112, gaat de ambulance rijden en wordt het oproepsysteem automatisch in werking gezet.
  • Burgerhulpverleners in de buurt van het slachtoffer ontvangen een oproep om direct naar het slachtoffer te gaan om te reanimeren. Een aantal krijgt een oproep om eerst een AED te halen.
  • Burgerhulpverleners zijn gemiddeld 2,5 minuten sneller bij het slachtoffer dan de ambulance.

Te weinig AED's 24/7 bereikbaar

Meer mensen moeten een hartstilstand overleven. Een landelijk dekkend netwerk van AED's is hiervoor belangrijk. Samen met partijen uit de vastgoedsector kunnen we het verschil maken.

Zo redt de vastgoedsector levens

Een AED kan levens redden bij een hartstilstand. Als vastgoedeigenaar kun je hieraan bijdragen. Dit doe je door aan je panden AED’s te plaatsen en deze aan te melden bij het reanimatie oproepsysteem HartslagNu.

Wat levert het nog meer op?

Een AED redt levens. Maar een AED aan de buitenmuur heeft nog meer waarde:

• ​Een hartveiliger pand geeft huurders een veilig gevoel. En tevreden huurders blijven langer!
  • Een AED aan de muur maakt de hele buurt waarin jouw panden staan hartveiliger.
  • Door deelname aan deze missie laat je maatschappelijke betrokkenheid zien. Dit straalt positief af op je eigen onderneming én de hele vastgoedsector.

Een AED aan jouw pand voor een hartveiliger Nederland.

Wie doen er al mee?

We zijn erg blij dat al veel vastgoedbedrijven bijdragen aan een hartveiliger Nederland en ambassadeur zijn van de missie Vastgoedsector Hartveilig.

"De moeite is klein, maar het resultaat is groot!"

- Vastgoedambassadeur Erik-Jan Bulstra -

Lees meer ervaringen

Ook meedoen?

We helpen je graag als je je als vastgoedbedrijf ook aansluit:

• ​We doen voor jou graag een check welke van jouw panden uit je portefeuille in een gebied liggen waar nog AED's nodig zijn.
  • Meedoen aan het initiatief betekent dat je de AED's zelf aanschaft en zorgt voor goed eigenaarschap en beheer. Je krijgt van ons een uitgebreide lijst met aandachtspunten voor het kopen en beheren van een AED.
  • Je plaatst de AED's aan een buitenmuur die 24/7 bereikbaar is en meldt ze aan bij oproepsysteem HartslagNu.

Contact

Marianne Spoelstra, programma-manager AED’s: "Ik vind het fantastisch om de grote betrokkenheid te zien. En mooi dat iedereen zich ook inzet om het voor elkaar te krijgen. Zo werken we samen aan het vullen van AED-loze zones. Nu en in de toekomst."

Wil je vrijblijvend meer informatie? Aarzel dan niet om contact op te nemen! > Stuur mij een e-mail