Speel jij al mee?

Koop een lot en maak iedere trekking maak je kans op ruim honderdduizend prachtige prijzen! Bijvoorbeeld een auto, droomreizen en mooie geldprijzen.
Foto lachende vrouw

Over de VriendenLoterij

De VriendenLoterij steunt organisaties die zich inzetten om geluk voor iedereen mogelijk te maken. Bijvoorbeeld over cultuur, sport en gezondheid. Deelnemers kiezen zelf voor welke organisatie ze meespelen en maken direct kans op mooie prijzen. Minimaal 40% van de lotprijs gaat naar deze organisaties. Er zijn 57 culturele partners en bijna 3.500 goede doelen, clubs en verenigingen.

Het logo van de VriendenLoterij

Dit zijn de voordelen

Deelnemers kunnen met hun VriendenLoterij VIP-KAART elke dag meemaken waar zij aan bijdragen. De kaart geeft gratis toegang tot meer dan 135 musea. Ook krijgen deelnemers 50% korting op verschillende uitjes, bijvoorbeeld bioscopen, dierenparken, musicals en opera’s. De VriendenLoterij heeft dankzij de deelnemers sinds 1989 al ruim € 2,1 miljard gedoneerd.

Postcode Lottery Group

De VriendenLoterij en de Nationale Postcode Loterij horen bij de Postcode Lottery Group. De Postcode Loterijen in Groot-Brittannië, Zweden, Duitsland en Noorwegen vallen hier ook onder. De Postcode Lottery Group doneert ieder jaar € 854 miljoen. Dit maakt het tot één van de grootste private geldgevers aan goede doelen ter wereld. Goede doelen loterijen zijn als Nederlandse traditie opgenomen op de lijst Inventaris Immaterieel Erfgoed (UNESCO).

Hartenwens van Wouter in vervulling

Wouter uit Den Haag werd op Nationale Vrijwilligersdag 2022 enorm verrast door de VriendenLoterij. Hij ging afgelopen winter met zijn vrouw Rachel op reis naar Lapland. Hiermee ging zijn hartenwens in vervulling. De Hartstichting deed hiervoor een aanvraag bij het VriendenFonds van de VriendenLoterij.

Wouter houdt een cheque met de gewonnen prijs omhoog