Speel jij al mee?

Speel mee met jouw postcode en maak kans op fantastische prijzen. Bijvoorbeeld een fiets, nieuwe BMW of de PostcodeKanjer!
Een vrouw kijkt blij naar haar telefoon

Over de Nationale Postcode Loterij

De Nationale Postcode Loterij startte in 1989 om goede doelen te steunen. Deze goede doelen zetten zich in voor een eerlijke, gezonde en groene wereld. De loterij zamelt geld in en zorgt voor meer bekendheid voor de goede doelen.

Het logo van de Nationale Postcode Loterij

Speel mee voor de Hartstichting

Bij de Postcode Loterij is je postcode je lotnummer. Je wint dus samen met je buren. Er spelen 3 miljoen mensen mee met de loterij. Deelnemers maken iedere maand kans op honderdduizenden prijzen. Ook steunen ze ieder jaar 146 goede doelen met minimaal 40% van de lotprijs. De Postcode Loterij heeft sinds de oprichting ruim € 7,6 miljard aan mens en natuur geschonken. De Hartstichting ontvangt sinds 2004 ieder jaar steun.

Postcode Lottery Group

De Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij horen bij de Postcode Lottery Group. De Postcode Loterijen in Groot-Brittannië, Zweden, Duitsland en Noorwegen vallen hier ook onder. De Postcode Lottery Group doneert ieder jaar € 854 miljoen. Dit maakt het tot één van de grootste private geldgevers aan goede doelen ter wereld. Goede doelen loterijen zijn als Nederlandse traditie opgenomen op de lijst Inventaris Immaterieel Erfgoed (UNESCO).