Hoe is de situatie nu?

Veel vastgoedbedrijven, corporaties en ontwikkelaars omarmen al onze missie. Ze hebben AED's aan hun panden die 24/7 bereikbaar zijn en zijn aangemeld bij het landelijke reanimatie oproepsysteem HartslagNu. Maar er zijn nog steeds plekken in Nederland waar AED's missen. Help mee om de potentie die er is maximaal te benutten!

Waarom belangrijk om mee te doen?

Bij een hartstilstand is de kans op overleven het grootst als binnen 6 minuten wordt gestart met reanimeren en een AED wordt ingezet. Ambulances doen er vaak langer over om ter plekke te zijn. Daarom is er het oproepsysteem HartslagNu dat burgerhulpverleners in de buurt van het slachtoffer oproept om direct hulp te bieden. Hiervoor zijn AED's nodig op openbare plekken. Jij kunt hier als vastgoedbedrijf aan bijdragen door AED's buiten op te hangen en aan te melden bij het oproepsysteem HartslagNu.

• Hoe werkt het oproepsysteem?

• Na een melding van een hartstilstand bij 112, gaat de ambulance rijden en wordt het oproepsysteem automatisch in werking gezet.
    • Burgerhulpverleners in de buurt van het slachtoffer ontvangen een oproep om direct naar het slachtoffer te gaan om te reanimeren. Een aantal krijgt een oproep om eerst een AED te halen.
    • Burgerhulpverleners zijn gemiddeld 2,5 minuten sneller bij het slachtoffer dan de ambulance.

Zo redt de vastgoedsector levens

Een AED kan levens redden bij een hartstilstand. Als vastgoedeigenaar kun je hieraan bijdragen. Dit doe je door aan je panden AED’s te plaatsen en deze aan te melden bij het reanimatie oproepsysteem HartslagNu.

Wat levert het nog meer?

Een AED redt levens. Maar een AED aan de buitenmuur heeft nog meer waarde:

• ​Een hartveiliger pand geeft huurders een veilig gevoel. En tevreden huurders blijven langer!
    • Een AED aan de muur maakt de hele buurt waarin jouw panden staan hartveiliger.
    • Door deelname aan deze missie laat je maatschappelijke betrokkenheid zien. Dit straalt positief af op je eigen onderneming én de hele vastgoedsector.

Een AED aan jouw pand voor een hartveiliger Nederland.

Een illustratie van een AED aan een pand

Wie doen er al mee?

We zijn erg blij dat al veel vastgoedbedrijven bijdragen aan een hartveiliger Nederland en ambassadeur zijn van de missie Vastgoedsector Hartveilig.

De logo's van de meewerkende vastgoed ambassadeurs Hartveilig Nederland
    De moeite is klein, maar het resultaat is groot!
    — Erik-Jan Bulstra, Vastgoedambassadeur
    Een foto van Erik-Jan Bulstra

Ook meedoen?

We helpen je graag als je je als vastgoedbedrijf ook aansluit:

• ​We doen voor jou graag een check welke van jouw panden uit je portefeuille in een gebied liggen waar nog AED's nodig zijn.
    • Meedoen aan het initiatief betekent dat je de AED's zelf aanschaft en zorgt voor goed eigenaarschap en beheer. Je krijgt van ons een uitgebreide lijst met aandachtspunten voor het kopen en beheren van een AED.
    • Je plaatst de AED's aan een buitenmuur die 24/7 bereikbaar is en meldt ze aan bij oproepsysteem HartslagNu.
    Ik vind het fantastisch om te zien dat iedereen zich inzet om AED-loze zones te vullen. Zo maken we Nederland hartveiliger.
    — Marianne Spoelstra, Programma manager AED's

Contact

Marianne Spoelstra staat jou graag te woord en denkt mee over de mogelijkheden voor jouw pandenportefeuille.

Marianne Spoelstra