Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Spreekbeurten en werkstukken

Hou je een spreekbeurt of werkstuk over hart en vaatziekten, de Hartstichting of over gezond leven? Onze informatie helpt je met de voorbereiding van je spreekbeurt of werkstuk. We hebben een aantal thema's uitgewerkt, waarmee we je op weg helpen.

Spreekbeurt over hart en vaten

Zit je op de basisschool en wil je over het hart en de vaten vertellen? Met deze informatie maak je een mooi werkstuk en hou je een goede spreekbeurt.

Tip! Maak je werkstuk of spreekbeurt helemaal compleet met een hartquiz (pdf), leuke gadgets (pdf) of filmpjes of vertel iets over het werk van de Hartstichting.

Over kinderen met een hartafwijking

Wil jij vertellen over kinderen met een aangeboren hartafwijking? Speciaal voor hen zijn er de stoere bedels van de TikkieRing en het verhaal van Kris Krokodil.

> Meer over Kris Krokodil
    > Meer over de TikkieRing

Over gezond leven

Gezond leven is belangrijk om hart- en vaatziekten te voorkomen. Zit je in groep 7 of 8, dan kun je met deze informatie je klasgenoten alles vertellen over gezond leven.

Profielwerkstuk hart en vaten

Zit je op het voorgezet onderwijs en moet je een profielwerkstuk maken? Er zijn veel onderwerpen waar je het over kan hebben. Hart- en vaatziekten is een breed onderwerp. Beperk je daarom tot een specifieke ziekte of een deelonderwerp. Op onze site vind je informatie over allerlei mogelijke onderwerpen.

Denk bijvoorbeeld aan:

In onze webshop vind je brochures, posters en overige materialen om te downloaden.

Praktische opdrachten

Niet alle scholen hebben dezelfde regels, zoals het verplicht uitvoeren van een praktijkopdracht over je onderwerp. Denk bij praktisch werk bijvoorbeeld aan:

• een les over het onderwerp aan een onderbouwklas geven
    • campagne voeren op school, bijvoorbeeld over hoe je een beroerte herkent of wat je moet doen bij een hartstilstand
    • een campagne combineren met een onderzoek naar het effect van de campagne, bijvoorbeeld door de kennis van klasgenoten voor en na de campagne te meten
    • het effect onderzoeken van stoppen met roken, meer bewegen, niet meer snacken bij een aantal proefpersonen

Ook op andere sites is goede informatie te vinden:

Vragen over dit onderwerp?

Mail de Hartstichting

Bel 070 315 55 55 (ma t/m vrij van 8.00 - 17.00 uur)