Spreekbeurt over hart en vaten

Zit je op de basisschool en wil je over het hart en de vaten vertellen? Met deze informatie maak je een mooi werkstuk en hou je een goede spreekbeurt.

Video's hart- en vaatziekten

Beelden zeggen soms meer dan duizend woorden. De Hartstichting heeft video's met informatie over hart en vaten, onderzoek en behandeling.
illustratie hart en vaten spreekbeurt

Over gezond leven

Gezond leven is belangrijk om hart- en vaatziekten te voorkomen. Zit je in groep 7 of 8, dan kun je met deze informatie je klasgenoten alles vertellen over gezond leven.

Over kinderen met een hartafwijking

Wil jij vertellen over kinderen met een aangeboren hartafwijking? Speciaal voor hen is er het verhaal van Kris Krokodil. Kris is een zachte knuffel. Hij is 5 jaar oud en heeft een hartafwijking.

Praktische opdrachten

Niet alle scholen hebben dezelfde regels, zoals het verplicht uitvoeren van een praktijkopdracht over je onderwerp. Denk bij praktisch werk bijvoorbeeld aan:

• een les over het onderwerp aan een onderbouwklas geven
  • campagne voeren op school, bijvoorbeeld over hoe je een beroerte herkent of wat je moet doen bij een hartstilstand
  • een campagne combineren met een onderzoek naar het effect van de campagne, bijvoorbeeld door de kennis van klasgenoten voor en na de campagne te meten
  • het effect onderzoeken van stoppen met roken, meer bewegen, niet meer snacken bij een aantal proefpersonen

Heb je vragen?

Neem dan contact op met ons op:

We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag, m.u.v. feestdagen.