Maak kans op een AED

Maak kans op een AED voor buiten

Om levens te kunnen redden, zijn meer AED's buiten nodig. Toch hangt op sommige plaatsen nog geen AED buiten. De Hartstichting mag daarom dankzij de VriendenLoterij een aantal gratis AED’s met buitenkast weggeven. Heeft jouw buurt nog een AED buiten nodig? Schrijf je dan in op de interesselijst.

Let op! Als jij eigenaar wordt van een van deze AED's, hang je de AED buiten op en meld je hem aan bij het reanimatie oproepsysteem HartslagNu voor snelle hulp bij een reanimatie.

Om kans te maken op een gratis AED voor aan je huis of pand, moet jouw locatie in een gebied liggen waar dringend een AED nodig is. Die gebieden zijn met rode vlakken aangegeven op de speciale overzichtskaart. Bekijk dus eerst of jouw locatie in een rood gebied valt.

> Bekijk eerst de kaart

Keuze buitenkast met of zonder AED

Bij je inschrijving heb je 2 keuzes:

• een gratis buitenkast mét AED
  • een gratis buitenkast om je eigen AED in te hangen

Voorwaarden voor deelname

Door je in te schrijven, laat je weten dat jij een goede eigenaar bent voor de AED en zult voldoen aan de voorwaarden. Als jouw locatie wordt uitgekozen, ga je:

• de AED plaatsen op een plek waar hij dag en nacht bereikbaar is voor de buurt
  • de AED aanmelden bij het reanimatie oproepsysteem HartslagNu voor reanimaties in de buurt
  • regelmatig checken of de batterij en elektroden nog werken
  • de AED na inzet bij reanimatie controleren en terugplaatsen
  • gegevens over de AED in het oproepsysteem actueel houden

Door de AED aan te melden bij het reanimatie oproepsysteem HartslagNu maken we samen Nederland hartveiliger.

Inschrijven interesselijst

Zit jouw locatie op een van de benodigde plekken en hebben we een AED beschikbaar? Dan nemen wij contact met je op. Als je locatie wordt uitgekozen ga je een contract aan met de Hartstichting. Na ontvangst checken wij je AED aanmelding in het oproepsysteem zodat we zeker weten dat de AED bijdraagt aan het landelijke netwerk. Samen redden we levens!

> Schrijf je in op de interesselijst