Maak kans op een AED

Maak kans op een AED voor buiten

Om levens te kunnen redden, zijn meer AED's buiten nodig. Daarom mag de Hartstichting dankzij de VriendenLoterij een aantal gratis AED’s met buitenkast weggeven. Ligt jouw buurt midden in een rood gebied op onze kaart? Dan is daar nog een AED nodig. Schrijf je dan in op de interesselijst om kans te maken.

Maakt jouw buurt kans?

Let op Je maakt alleen kans als jouw buurt in het midden van de rode cirkel ligt op onze overzichtskaart. Bekijk daarom eerst de kaart voordat je je inschrijft.

Check of er in jouw buurt een AED nodig is

Wat zijn de voorwaarden voor deelname?

Als jij eigenaar wordt van een van deze AED's, zorg je voor een plek om hem op te hangen en het beheren van de AED voor het reanimatie oproepsysteem HartslagNu.

Check alle voorwaarden voor deelname

Door je in te schrijven, laat je weten dat jij een goede eigenaar bent voor de AED en zult voldoen aan de voorwaarden. Als jouw locatie wordt uitgekozen, ga je:

• de AED plaatsen op een plek waar hij dag en nacht bereikbaar is voor de buurt: onze partner Unica helpt je bij het ophangen en installeren van de AED
  • de AED aanmelden bij het reanimatie oproepsysteem HartslagNu voor reanimaties in de buurt
  • regelmatig checken of de batterij en elektroden nog werken
  • de AED na inzet bij reanimatie controleren en terugplaatsen
  • gegevens over de AED in het oproepsysteem actueel houden

Keuze buitenkast met of zonder AED

Bij je inschrijving heb je 2 keuzes:

• een gratis buitenkast mét AED
  • een gratis buitenkast om je eigen AED in te hangen

Inschrijven interesselijst

Zit jouw locatie op een van de benodigde plekken en hebben we een AED beschikbaar? Dan nemen wij contact met je op. Als je locatie wordt uitgekozen ga je een contract aan met de Hartstichting. Na ontvangst checken wij je AED aanmelding in het oproepsysteem zodat we zeker weten dat de AED bijdraagt aan het landelijke netwerk. Samen redden we levens!

Door het aanmelden van AED's bij het reanimatie oproepsysteem HartslagNu maken we samen Nederland hartveiliger.

Aandachtspunten AED kopen

Wat doet een burgerhulpverlener?

Leer reanimeren