Ernstige hartafwijking

“De Hartstichting steun ik al heel lang met losse giften. In 2012 werd mijn neefje Lasse geboren en het bleek dat hij een ernstige hartafwijking had.  Hij had Totaal Abnormaal Pulmonaal Veneuze Uitmonding (TAPVU). Door deze aandoening kwam er geen zuurstofrijk bloed in zijn hart. Het was zeer ernstig en hij moest direct geopereerd worden. Ik wil een mooie toekomst voor mijn neefje en andere hartpatiënten. Daarom steun ik de Hartstichting met een periodieke gift."

Bijdragen voor onderzoek

“Vanaf die tijd ben ik structureel gaan geven. Ik vind het belangrijk dat er onderzoek gedaan wordt, zodat er betere behandelingen komen. Zo hebben hart- en vaatpatiënten in de toekomst nog meer mogelijkheden voor een mooi leven. Ik wil de Hartstichting steunen, omdat zij geen subsidie krijgt en afhankelijk is van donaties. Mijn ouders hebben me meegegeven dat je verantwoordelijkheid draagt voor anderen en moet helpen als je dat kunt.”

Meer weten over periodiek schenken?

Vraag dan vrijblijvend onze folder aan!
Kitty geeft periodiek aan de Hartstichting

Structurele steun is efficiënter

Periodiek geven is efficiënt, omdat de Hartstichting kan rekenen op langdurige steun. Zo kan zij veel doelgerichter en effectiever investeren in onderzoek en voorlichting. Je ziet dat er echt iets bereikt wordt:

• zonder onderzoek zouden veel behandelingen nu niet bestaan hebben
  • de aanwezigheid van AED's is nu vanzelfsprekend
  • Nederland is het eerste land ter wereld met een landelijk reanimatienetwerk burgerhulpverleners. Zo krijgen mensen snel hulp bij een hartstilstand.

Het is fijn om te zien dat er vooruitgang wordt geboekt en dat ik daar aan kan bijdragen."

Samen groot verschil maken

“Ik had eerst het idee dat je een groot bedrag moet geven als je een stichting periodiek wilt steunen. Maar dat hoeft niet, het kan bijvoorbeeld met € 150 per jaar. Dat is teruggerekend € 12,50 per maand. Als veel mensen zo’n bedrag schenken, maak je samen een groot verschil. Bovendien ontvang je ook belastingvoordeel. Al is dat voor mij niet de reden om het te doen. Wat ik vooral fijn vind, is dat je er niet naar om hoeft te kijken en structureel bijdraagt.”

Notaris niet meer nodig

“Toch had ik bij periodiek schenken wel wat aarzeling. Je legt je tenslotte voor 5 jaar vast, dat wil je wel waar kunnen maken. Vroeger moest je nog naar de notaris om de periodieke gift vast te leggen, maar dat hoeft tegenwoordig niet meer. Het is echt zo geregeld!”