Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Leer reanimeren

In een reanimatiecursus leer je reanimeren een AED bedienen. Zo weet je wat je moet doen bij een hartstilstand en kun je levens redden. Meld je aan voor een reanimatiecursus in jouw buurt.

Meld je aan

Leer in 4 uur reanimeren

In een basiscursus van ongeveer 4 uur leer je:

• Hoe je een hartstilstand herkent
    • Wat je als eerste moet doen
    • Hoe je reanimeert en een AED gebruikt

Je oefent samen met anderen op een reanimatiepop en je leert hoe je een AED bedient. Na afloop krijg je een officieel certificaat van de Hartstichting.

Mag iedereen een reanimatiecursus volgen?

Iedereen vanaf 14 jaar is lichamelijk en mentaal in staat om een reanimatiecursus te volgen. Let op dat je bij het reanimeren actief beweegt. Het is belangrijk dat je lichaam dat aankan.

Wat kost een reanimatiecursus?

• Een reanimatiecursus via de Hartstichting kost gemiddeld €35.
    • Sommige zorgverzekeraars vergoeden een reanimatiecursus.
    • We adviseren je om elk jaar een herhalingscursus te volgen. Deze duurt 2 uur en kost gemiddeld €15.
    • De kosten voor een reanimatiecursus via de Hartstichting zijn zo laag mogelijk, omdat onze Reanimatiepartners geen winst maken.

Je volgt de reanimatiecursus bij een van onze Reanimatiepartners. Op ruim 600 locaties in Nederland geven zij reanimatielessen.

Meld je aan

Reanimatie App

Download ook de Reanimatie App om de reanimatiekennis altijd bij de hand te hebben. De app begeleidt je stap voor stap door een reanimatie. Let op: de app is geen vervanging voor een reanimatiecursus.

> Meer over de Reanimatie App

> Bekijk de 6 stappen van reanimatie

Hoe veilig is jouw buurt?

Een AED is van levensbelang bij een hartstilstand. In de meeste woonwijken hangen te weinig AED's. Hoe veilig is jouw buurt? Check het nu.

Doe de AED-check