De Nederlandse Hartstichting vindt de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van haar leden, donateurs en belangstellenden essentieel voor haar activiteiten.

Persoonlijke gegevens van leden, donateurs en belangstellenden, zoals bezoekers van de website, worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. De Nederlandse Hartstichting houdt zich in alle gevallen aan de eisen die de Wet Bescherming Persoonsgegevens stelt.

De verantwoordelijke voor de gegevensverwerking is de Nederlandse Hartstichting te Den Haag. In overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens is de verwerking aangemeld bij de Toezichthouder, het College Bescherming Persoonsgegevens gevestigd te Den Haag.

Verwerking persoonsgegevens

Voor de dienstverlening, wanneer u een donateur wordt of bent of als vrijwilliger aan activiteiten van de Nederlandse Hartstichting deelneemt, legt de Nederlandse Hartstichting gegevens vast.

De Nederlandse Hartstichting gebruikt uw gegevens voor de uitvoering van haar activiteiten, voor fondsenwerving en om u te informeren over de activiteiten. Hierbij probeert de Nederlandse Hartstichting rekening te houden met voorkeuren. Indien u geen prijs stelt op deze informatie geef dat dan schriftelijk door aan de Nederlandse Hartstichting.

Stelt u een vraag aan de Infolijn Hart en Vaten? Dan worden uw gegevens maximaal 3 jaar bewaard. Uw persoonsgegevens worden niet gebruikt voor andere doeleinden dan het beantwoorden van uw vraag.

De Nederlandse Hartstichting en andere websites

Op hartstichting.nl treft u links aan naar andere websites. De Nederlandse Hartstichting is niet verantwoordelijk voor de wijze waarop die sites met persoonlijke informatie omgaan. Lees hiervoor de privacyverklaring van de site die u bezoekt.

Bezoekersgedrag

Op hartstichting.nl worden algemene bezoekgegevens bijgehouden, zoals de meest gevraagde pagina's. Deze gegevens identificeren de bezoeker niet. Het doel hiervan is om de inrichting van de website te optimaliseren. Ook kunnen deze gegevens worden gebruikt om meer gerichte informatie op de site te zetten. Op deze wijze kan de Nederlandse Hartstichting haar dienstverlening verbeteren.

Afspraken met Google over beschermen persoonsgegevens

Met betrekking tot het gebruik van Google Analytics hebben wij met Google verschillende afspraken gemaakt om uw persoonsgegevens te beschermen:

• Wij hebben Google géén toestemming gegeven om de verkregen informatie te gebruiken voor andere Google diensten.
  • Wij hebben een bewerkersovereenkomst met Google gesloten.
  • De laatste cijfers van uw IP-adres worden gemaskeerd.
  • Wij gebruiken Google Analytics niet in combinatie met andere Google diensten.

Recht op inzage en correctie of verwijdering van uw gegevens

Wijzigingen

De Nederlandse Hartstichting behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in de Privacyverklaring.

Heeft u vragen over de Privacyverklaring, neem dan contact met ons op.

Webchat

Middels een chatfunctie kunt u overleggen met medewerkers van de infolijn van de Hartstichting. Deze gesprekken zijn privé en worden zorgvuldig beveiligd. Chats worden gelogd in verband met toezicht en controle, en kunnen in geanonimiseerde vorm worden gebruikt voor interne kwaliteits- en trainingsdoeleinden. Chats worden maximaal één jaar na het gesprek bewaard.

Deel via: