Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

Privacyverklaring

De Nederlandse Hartstichting (de “Hartstichting”) strijdt tegen hart- en vaatziekten. Als je de Hartstichting helpt of gebruikmaakt van de informatie die de Hartstichting biedt of van andere diensten van de Hartstichting, verwerken wij mogelijk gegevens over jou. De Hartstichting vindt de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van haar leden, donateurs en belangstellenden van groot belang. Persoonsgegevens worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. De Hartstichting houdt zich in alle gevallen aan de eisen van de geldende privacy wetgeving.

De verantwoordelijke voor de gegevensverwerking is de Nederlandse Hartstichting te Den Haag (Prinses Catharina-Amaliastraat 10). De verwerking is aangemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Wij kunnen dit privacy statement van tijd tot tijd aanpassen. Laatste aanpassing is gedaan op 18 oktober 2017. Via de hyperlink Privacyverklaring onderaan de websites van de Hartstichting kun je de laatste versie altijd inzien. Je kunt het privacy statement printen en/of opslaan door gebruik te maken van de daarvoor bestemde knop bovenaan de pagina.

Verwerking persoonsgegevens

In dit privacy statement lichten wij aan de hand van de verschillende manieren waarop wij persoonsgegevens verkrijgen toe welke gegevens wij verzamelen en voor welke doeleinden wij deze gegevens gebruiken.

Hartstichting.nl

Informatie voor hartpatiënten

Als je gebruik maakt van het deel van Hartstichting.nl “Ik heb het zelf gehad”, worden tijdens jouw bezoek mogelijk gegevens over jouw gezondheid verwerkt om de informatie die je ziet zo relevant mogelijk te maken. Om die reden moet je toestemming geven voor het gebruik van deze gegevens als je dit deel van Hartstichting.nl bezoekt.

De Gids

Je kunt informatie op Hartstichting.nl in een Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen met iemand die je kent. De informatie die je opslaat bevat mogelijk informatie over jouw gezondheid. Om die reden moet je hiervoor toestemming geven op het moment dat je informatie bewaart. De informatie wordt alleen bewaard tijdens jouw bezoek. Wanneer je jouw browser sluit, wordt de informatie verwijderd. De Gids is dan ook niet langer toegankelijk.

Als je de informatie in de Gids op een later moment wilt teruglezen, kun je een link naar de Gids of een pdf-bestand van de Gids per e-mail aan jezelf versturen. Ook kun je een geprint exemplaar per post laten bezorgen. Wij gebruiken de contactgegevens die je hiervoor opgeeft om de Gids eenmalig aan jezelf te versturen. Indien je een link van de Gids per e-mail aan jezelf verstuurt maar niet opent, ontvang je mogelijk een herinnering van ons.

Je kunt jouw Gids ook met iemand anders delen door een link naar de Gids per e-mail of Whatsapp te versturen. Het e-mailadres van de ontvanger wordt alleen gebruikt voor eenmalige verzending van de link. Als je de Gids via Whatsapp verstuurt, gebeurt dit direct via Whatsapp en krijgen wij geen beschikking over het telefoonnummer van de ontvanger.

Webshops

Bestellingen geplaatst via de webshop met accessoires op Hartstichting.nl worden uitgevoerd door Charity Gifts B.V. Persoonsgegevens die je hier opgeeft, worden door Charity Gifts B.V. verwerkt en aan de Hartstichting verstrekt tenzij je hier bezwaar tegen maakt.

Via de webshop voor brochures kun je verschillende voorlichtingsmaterialen bestellen. Wij vragen je jouw naam en adresgegevens bekend te maken zodat wij de door jouw bestelde materialen op de door je aangegeven locatie kunnen afleveren. De Hartstichting gebruikt jouw gegevens niet voor andere doeleinden.

Websites van andere partijen

Op websites van de Hartstichting tref je links aan naar andere websites. De Hartstichting is niet verantwoordelijk voor de wijze waarop die sites met persoonlijke informatie omgaan. Lees hiervoor het privacy statement van de site die je bezoekt.

Gebruik van Hartstichting apps

Reanimatie app

De reanimatie app bevat informatie over reanimeren. Je kunt persoonlijke gegevens toevoegen in de app. Deze gegevens worden gebruikt voor de doeleinden die zijn beschreven in het privacy statement van de Reanimatie app. Je kunt deze privacy statement terugvinden in de reanimatie app onder het menu item over deze app.

Held

Held is een game waarin de gebruiker de theorie van reanimeren leert. Om een account aan te maken, moeten naam, geslacht, geboortejaar en e-mailadres worden ingevuld. Deze gegevens worden gebruikt om een goede gebruikerservaring te kunnen bieden.

Team Hartvrienden app

De Team Hartvrienden app is bedoeld voor jongeren met een aangeboren hartafwijking om samen ervaringen te delen. Om gebruik te maken van deze app moet je je registreren met jouw naam, geboortedatum en e-mailadres. Ook moet je een e-mailadres van jouw ouders opgeven, omdat zij toestemming moeten geven voor jouw aanmelding.

Sociale media

De Hartstichting is op verschillende sociale media te vinden, zoals Facebook, Twitter en Instagram. Wanneer je ons volgt op sociale media krijgen wij mogelijk toegang tot een deel van jouw profielgegevens. De Hartstichting volgt ook zelf sociale media kanalen en kan op die manier toegang krijgen tot gegevens op jouw sociale media.

De Hartstichting maakt gebruik van (marketing)diensten van derden, zoals Facebook. Voor deze diensten kunnen wij gehashte e-mailadressen verstrekken aan derde partijen, zodat deze partijen gericht mensen kunnen benaderen voor marketingacties van de Hartstichting. Mocht je bezwaar hebben tegen het gebruik van jouw gehashte e-mailadres voor dit doeleinde, dan kun je dat hier aangegeven.

Vragen over hart- en vaatziekten

Je kunt de Hartstichting vragen stellen over hart- en vaatziekten via post en telefoon of via de chatfunctie en het online formulier op Hartstichting.nl.

In geval van telefonisch contact, vragen per post en online chat registreren wij jouw naam en eventueel aanvullende gegevens indien je bijvoorbeeld een brochure toegestuurd wilt krijgen. Wanneer je contact met ons opneemt, geef je hiervoor toestemming.

Als je gebruik maakt van het online formulier dan vragen wij je de volgende gegevens in te vullen: geslacht, namen, geboortedatum, e-mailadres, telefoonnummer. Om je beter te kunnen helpen vragen wij je in het keuzemenu aan te geven of je de vraag stelt als patiënt of in een andere hoedanigheid. Als je in het keuzemenu aangeeft dat je patiënt bent of als je andere medische informatie in het formulier opneemt, verwerken wij informatie over jouw gezondheid. Om die reden moet je toestemming geven voor het gebruik van deze gegevens als je het formulier verstuurt.

Jouw gegevens worden gebruikt voor het beantwoorden van jouw vraag en, zoveel mogelijk geanonimiseerd, voor onderzoeksdoeleinden.

Doneren

Als je geld doneert aan de Hartstichting, kunnen wij persoonsgegevens zoals contactgegevens en betaalgegevens registreren.

Als je bij een collecte betaalt via iDeal met een QR code, verwerken wij jouw bankrekeningnummer om eenmalig de betaling uit te voeren.

Gegevens van donateurs worden gebruikt om donaties uit te voeren, om je te informeren over nieuws, acties en events van de Hartstichting en voor fondsenwerving. Je kunt zich in elk bericht afmelden voor verdere communicatie.

Flexibel doneren via SMS

De Hartstichting biedt donateurs de mogelijkheid om via SMS te doneren. Je wordt als daartoe geregistreerd donateur periodiek gevraagd of je jouw gift wilt bestendigen dan wel muteren of opzeggen. Je kunt jouw gift via SMS te allen tijde permanent opzeggen.

Doneren via het actieplatform eigenacties.voordehartstichting.nl

Je kunt ook een actie starten om geld aan de Hartstichting te doneren. In dat geval word je gevraagd jouw contactgegevens, een streefbedrag en informatie over de actie op te geven. Als je dat wilt, kun je een profielfoto toevoegen. Je kunt ook met jouw Facebook account inloggen. In dat geval krijgen wij beschikking over bepaalde profielgegevens, waaronder naam, profielfoto, leeftijdscategorie, geslacht, taal, land en andere openbare informatie. Ook wordt jouw profielfoto automatisch ingesteld als profielfoto op het actieplatform. Desgewenst kun je zelf foto- en videomateriaal aan de actie toevoegen, of jouw YouTube account aan de actie koppelen. Jouw actie is zichtbaar op het actieplatform van de Hartstichting. Wanner de actie is afgerond, is jouw actie zichtbaar in het archief op het actieplatform. Je wordt via e-mail op de hoogte gehouden van het verloop van jouw actie.

Als je deelneemt aan een bestaande actie van de Hartstichting, bijdraagt aan een actie van iemand anders of meedoet aan een door de Hartstichting georganiseerd event, vragen wij je contactgegevens en zo nodig betaalgegevens op te geven. Als je dat wilt, kun je een profielfoto toevoegen. Je kunt ook jouw Facebook account gebruiken. In dat geval krijgen wij beschikking over bepaalde profielgegevens, waaronder naam, profielfoto, leeftijdscategorie, geslacht, taal, land en andere openbare informatie. Ook wordt jouw profielfoto automatisch ingesteld als profielfoto op het actieplatform. Als je bijdraagt aan een actie wordt jouw naam zichtbaar op de pagina van die actie. Als je dat niet wilt, kun je kiezen voor de optie “mijn naam niet vermelden”.

Gegevens die wij verkrijgen via het actieplatform worden gebruikt om de actie uit te voeren en om je op de hoogte te houden van jouw actie/bijdrage. Voor vragen kun je gebruik maken van het contactformulier. Jouw gegevens worden in dat geval gebruikt voor het beantwoorden van jouw vraag.

Vrijwilliger worden

Je kunt de Hartstichting op verschillende manieren als vrijwilliger helpen. Van vrijwilligers registeren wij contactgegevens zoals naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Afhankelijk van de activiteit waarvoor je je als vrijwilliger aanmeldt, zullen wij aanvullende gegevens registeren als dit nodig is voor het uitvoeren van de betreffende activiteit.

Persoonsgegevens van vrijwilligers worden gebruikt ter uitvoering van de activiteiten waarvoor je je hebt aangemeld en om je te informeren over nieuws en acties van de Hartstichting en je te vragen ook in de toekomst een bijdrage te leveren.

Reanimeren

Als je je opgeeft als burgerhulpverlener of een reanimatiecursus wilt volgen, geven wij jouw gegevens direct door aan de organisatie waar je je bij aanmeldt. Wij bewaren deze gegevens 3 maanden voor het geval je vragen hebt over jouw aanmelding. Wij gebruiken deze gegevens niet voor doeleinden van de Hartstichting, tenzij je hebt aangegeven dat je op de hoogte wilt worden gehouden van nieuws van de Hartstichting.

Communicatie van de Hartstichting

Je kunt je voor verschillende nieuwsbrieven van de Hartstichting opgeven. Als je je registreert bij de Hartstichting ontvang je in sommige gevallen een nieuwsbrief tenzij je je hebt afgemeld. Jouw e-mailadres wordt alleen gebruikt voor het periodiek versturen van de nieuwsbrief.

In elke nieuwsbrief is een link opgenomen waarmee je je kunt afmelden.

Als je daar toestemming voor geeft, kun je vanuit apps van de Hartstichting pushberichten ontvangen. Je kunt dit altijd weer uitzetten in de instellingen van jouw telefoon/tablet.

Jouw rechten

Je hebt het recht ons te verzoeken inzage te verlenen in jouw persoonsgegevens en/of deze te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen.

Een verzoek om inzage en/of correctie kun je aan ons richten door telefonisch contact met ons op te nemen via +31703155555 of per e-mail via info@hartstichting.nl. Indien je jonger bent dan 16 jaar, dienen dergelijke verzoeken te worden gedaan door je ouder (of wettelijk vertegenwoordiger). De reactie zal dan ook worden gestuurd naar de ouder (of wettelijk vertegenwoordiger).

Er kan te allen tijde bezwaar worden gemaakt tegen het gebruik van persoonsgegevens voor direct marketing doeleinden en/of de (verdere) ontvangst van (bepaalde) marketing informatie door dit verzoek schriftelijk te richten aan de Hartstichting:

Hartstichting
    T.a.v. Donateursadministratie
    2501CH Den Haag

Je kunt je verzoek per e-mail ook richten aan info@hartstichting.nl. Wij zullen je dan geen (verdere) marketinginformatie sturen. In de e-mails die wij je sturen via e-mail service, alsmede in overige door ons gestuurde marketinginformatie, is ook een afmeldmogelijkheid opgenomen. Als je hiervan gebruikmaakt, zul je dergelijke berichten niet meer ontvangen. Voor informatieberichten kun je zich niet afmelden. Houd er alstublieft rekening mee dat jouw wijziging zo spoedig mogelijk wordt verwerkt; de Hartstichting kan niet uitsluiten dat jouw verzoek tot wijziging kruist met een reeds verzonden uiting maar doet haar uiterste best dit te voorkomen.

Beveiliging

Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om jouw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Zo zijn dataverbindingen beveiligd en maakt de Hartstichting gebruik van toegangscontrole.

Verstrekking aan derden

De Hartstichting kan gebruikmaken van de diensten van derden om jouw gegevens te verwerken in overeenstemming met dit privacy statement. Deze derde partijen treden hierbij op als bewerker voor de Hartstichting en wij dragen zorg dat deze partijen voldoende waarborgen bieden ten aanzien van de technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen. Derde partijen die voor de Hartstichting optreden als bewerker hebben een bewerkersovereenkomst met de Hartstichting afgesloten waarin onder meer is opgenomen dat zij persoonsgegevens alleen zullen verwerken in opdracht van de Hartstichting.

Voor het overige verstrekt de Hartstichting alleen gegevens aan derden met jouw voorafgaande toestemming of indien wij daartoe verplicht zijn op grond van wet- en regelgeving, wij daartoe genoodzaakt zijn als gevolg van een rechtszaak en/of in het geval wij dat noodzakelijk achten ter bescherming van onze eigen belangen.

Doorgifte buiten Europa

Jouw persoonsgegevens zullen alleen door de Hartstichting of door de Hartstichting ingeschakelde derden worden opgeslagen of verwerkt buiten de EER indien dat in overeenstemming is met de geldende regelgeving voor het doorgeven van persoonsgegevens naar landen buiten de EER.

Bewaartermijnen

Persoonsgegevens mogen niet langer bewaard worden dan noodzakelijk is. De bepaling van de bewaartermijn is afhankelijk van het doel waarvoor de Hartstichting de gegevens heeft verzameld en van eventuele wettelijke plichten om gegevens te bewaren.

Contact

Voor vragen of opmerkingen aangaande het privacy statement kun je contact opnemen met ons team voor Juridische Zaken via e-mail aan info@hartstichting.nl of per telefoon via +31703155555.