Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Patiëntenorganisaties

Patiëntenorganisaties geven voorlichting, bieden lotgenotencontact, behartigen belangen en organiseren activiteiten. Een patiëntenvereniging is er voor en door patiënten. Op het gebied van hart- en vaatziekten zijn er verschillende verenigingen.

Harteraad

De Hartstichting werkt nauw samen met patiëntenvereniging Harteraad. Harteraad organiseert diverse activiteiten voor hart- en vaatpatiënten, zoals:

• informatiebijeenkomsten
    • lotgenotencontact
    • sport- en beweegactiviteiten onder deskundige begeleiding

Daarnaast werkt Harteraad samen met patiënten aan het verbeteren van de zorg. Ook behartigt zij de belangen van patiënten bij diverse betrokken partijen, zoals zorgverzekeraars en de overheid.

> Meer over Harteraad

Overige patiëntenverenigingen

Een aantal organisaties richt zich op specifieke aandoeningen of behandelingen:

In de patiëntenfederatie NPCF werken diverse patiëntenorganisaties samen voor verbeteringen in de zorg.

Stel je vraag aan de Infolijn