Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

Patiëntenorganisaties

Patiëntenorganisaties geven voorlichting, bieden lotgenotencontact, behartigen belangen en organiseren activiteiten. Een patiëntenvereniging is er voor en door patiënten. Op het gebied van hart- en vaatziekten zijn er verschillende verenigingen.

Harteraad

De Hartstichting werkt nauw samen met patiëntenvereniging Harteraad. Harteraad organiseert diverse activiteiten voor hart- en vaatpatiënten, zoals:

• informatiebijeenkomsten
    • lotgenotencontact
    • sport- en beweegactiviteiten onder deskundige begeleiding

Daarnaast werkt Harteraad samen met patiënten aan het verbeteren van de zorg. Ook behartigt zij de belangen van patiënten bij diverse betrokken partijen, zoals zorgverzekeraars en de overheid.

> Meer over Harteraad

Overige patiëntenverenigingen

Een aantal organisaties richt zich op specifieke aandoeningen of behandelingen:

In de patiëntenfederatie NPCF werken diverse patiëntenorganisaties samen voor verbeteringen in de zorg.

Stel je vraag aan de Infolijn