Deelnemers uit de hele wereld

Van Dijk verwachtte weer veel belangstelling voor Hoek tot Helder, maar dit record van 1 minuut is volgens hem boven alle verwachting. "Ik wist niet wat ik meemaakte! Als dit een voorbode is voor deze zesde editie kunnen we de lat weer hoger leggen", aldus Van Dijk die deelnemers uit de hele wereld het felbegeerde ticket zag bemachtigen. "Italië, Noorwegen en zelfs vanuit de Verenigde Arabische Emiraten."

€ 650.000 opgehaald in 2023

Vorig jaar verbrak Hoek to Helder ook al records. Het evenement was toen in 12 minuten uitverkocht. Ook was het spannend of de weeromstandigheden goed genoeg waren om de tocht nog voor de uiterste mogelijke datum van 6 november door te laten gaan. Het lukte op het nippertje op 2 november. Als klap op de vuurpijl werd er voor de Hartstichting een recordbedrag van € 650.000 opgehaald. Van Dijk: "We gaan alles op alles zetten om ook ook dit record weer te verbreken."

Foto van bedenker en organisator van de kitesurftocht Hoek tot Helder, op het strand tijdens de vijfde editie van deze toch in 2022

Baanbrekend onderzoek

Volgens directeur Hans Snijder van de Hartstichting is Hoek tot Helder één van de belangrijkste evenementen voor de Hartstichting. “Het is op voorhand al het meest opwindende event van de Hartstichting”, aldus Snijder. “Hulde aan al die deelnemers die deze ongelooflijk zware tocht aandurven. Dankzij hun prestatie kunnen we als Hartstichting een grote slag maken om baanbrekend onderzoek te financieren om hart- en vaatziekten sneller en beter te behandelen."

Bucketlist

Hoek tot Helder is de langste kitesurftocht van de wereld die in één dag wordt afgelegd. Het evenement is inmiddels uitgegroeid tot een bucketlist-event voor kitesurfers uit de hele wereld.