Stel direct je vraag
Naar content trash arrow-down-light menu paper stack arrow-left mail-bordered instagram linkedin youtube minus arrow-right arrow-right-la heart-border share heart facebook twitter arrow-down stethoscope heartbeat link timer food smoke close briefcase plus question-mark mail sheet external scale search info whatsapp check aed 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 mannen niuews nieuwsbrief onderzoek overgewicht reanimeren recepten roken samenwerken phone sphere location play home

Hier komen de NAW-gegevens formulieren

Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

    Door op bewaar te klikken geef je toestemming voor het gebruik van jouw gegevens voor de Gids. Als je de website verlaat, worden de gegevens verwijderd.

    Meer over privacy en voorwaarden.

    Mijn Gids?

    Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

    Bewegen op jouw manier

    Bewegen op jouw manier

    Bewegen op jouw manier

    Bewegen is gezond. Kies wel een sport of vorm van bewegen die bij je past. Anders is de kans groot dat je snel afhaakt. Het kan helpen om lid te worden van een sportvereniging.

    Zoek extra beweegmomenten

    Je kunt er elke dag een sport van maken om meer te bewegen. Pak vaker de fiets of ga ergens lopend heen. Bijvoorbeeld naar je werk of school of als je boodschappen gaat doen. Of stap 1 of 2 haltes eerder uit de bus of tram en wandel de rest. Je kunt op je werk ook een lunchwandeling maken en de trap te nemen in plaats van de lift.

    Bewegen in de natuur

    Zoek je tips om te bewegen in de natuur? Beter in het Groen biedt een overzicht van meer dan 1000 activiteiten om buiten te bewegen. 

    > Meer over Bewegen in het Groen

    Kies een sport die bij je past

    Het kan helpen om lid te worden van een sportvereniging. Sommige mensen vinden samen sporten leuker dan alleen. Anderen gaan liever zwemmen, schaatsen of joggen. Er zijn mogelijkheden genoeg.

    > Laat je inspireren op Sportwijzer.nl

    Tips voor hardlopen

    Een goede voorbereiding is belangrijk wanneer je start met hardlopen. Maak gebruik van het hardloopschema en de tips om je training goed op te bouwen.

    > Meer tips voor hardlopers

    Trends in buitensporten

    Wil je een keer iets anders? Er zijn tegenwoordig veel leuke en nieuwe buitensporten, zoals bootcamp of freerunnen. 

    > Doe inspiratie op

    Bewegen voor patiënten

    Ben je patiënt en wil je op een verantwoorde manier in beweging blijven? Lees wat er mogelijk is. Bekijk bijvoorbeeld of je in jouw buurt onder deskundige begeleiding kunt bewegen. 

    > Meer over bewegen voor patiënten

    In beweging voor de Hartstichting

    Bedenk zelf een actie of doe mee aan een evenement en haal geld op voor de Hartstichting.

    Bekijk de evenementen

    Lees meer over bewegen

    Hartstichting en KNVB zetten in om kinderen meer te laten bewegen

    Hartstichting en KNVB zetten in om kinderen meer te laten bewegen

    Sporten en bewegen: hoe houd je het vol?

    Sporten en bewegen: hoe houd je het vol?

    Hardlopen met de Hartstichting

    Hardlopen met de Hartstichting

    Nieuwsbrief Gezond Online

    Wil je op de hoogte blijven van lekkere recepten en tips ontvangen voor een gezonde leefstijl? Schrijf je dan in voor de maandelijkse nieuwsbrief Gezond Online.

    Schrijf in

    Stel je vraag aan de Infolijn