Stel direct je vraag
Naar content

Hier komen de NAW-gegevens formulieren

Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

    Door op bewaar te klikken geef je toestemming voor het gebruik van jouw gegevens voor de Gids. Als je de website verlaat, worden de gegevens verwijderd.

    Meer over privacy en voorwaarden.

    Mijn Gids?

    Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

    Bewegen voor een gezond hart

    Bewegen voor een gezond hart

    Bewegen geeft een fit en energiek gevoel en is goed voor je hart en de bloedvaten. Het verkleint de kans op hart- en vaatziekten en een beroerte .

    Waarom bewegen goed is

    • Bewegen helpt om stress te verminderen. Door lekker bezig te zijn, maak je je hoofd leeg.
    • Na het bewegen voel je je fitter en energieker.
    • Je slaapt beter.
    • Door regelmatig te bewegen blijft je gewicht op peil en gaat je bloeddruk omlaag.
    • Ook verbetert de verhouding tussen het goede en slechte cholesterol. Vooral het goede cholesterol (HDL) gaat omhoog, waardoor je lichaam meer cholesterol kan afvoeren. 
    Bewegen is goed voor je hart. Wat is jouw hartleeftijd? 

    Bereken je hartleeftijd

    Beweging meten met apps

    Wil je weten of je voldoende beweegt? Er zijn apps en apparaten om hier inzicht te krijgen, bijvoorbeeld:

    • apps met stappentellers
    • apps die de tijd, snelheid en afstand die je aflegt bijhouden
    • apparaatjes die je op je lichaam draagt, zoals een activity tracker, sporthorloge of smartwatch

    Zoek eens in de App of Play Store naar dit soort apps.

    Lees meer over bewegen

    Hartstichting en KNVB zetten in om kinderen meer te laten bewegen

    Hartstichting en KNVB zetten in om kinderen meer te laten bewegen

    Hoeveel bewegen?

    Hoeveel bewegen?

    Bewegen in de natuur

    Bewegen in de natuur