VriendenLoterij schenkt 1,5 miljoen aan Hartstichting

Laatst gewijzigd op: 20 mei 2019
Roy Beusker Fotografie
Bron: Roy Beusker Fotografie

De Hartstichting heeft op 11 februari een schenking van maar liefst € 1.560.998,- uit de loterij-opbrengsten van de VriendenLoterij ontvangen. Dat werd bekend gemaakt op het jaarlijkse Goed Geld Gala in het Scheepvaartmuseum in Amsterdam.

61,1 miljoen naar goede doelen

De VriendenLoterij maakte dit keer 54 goede doelen blij met een bedrag van in totaal 61,1 miljoen euro. Geld dat bij elkaar is gebracht dankzij de deelnemers van de VriendenLoterij.

Deze Nederlandse goede doelen zetten zich allemaal in voor een gezonde en sociale samenleving. Hierdoor kunnen er in Nederland nieuwe maatschappelijke initiatieven en projecten van de grond komen. Zo helpen zij mensen om mee te (blijven) doen in onze maatschappij.

Dank aan deelnemers VriendenLoterij

Naomi Rosekrans, relatiemanager van de Hartstichting:

​“Dit is echt een fantastisch bedrag. De Hartstichting vindt dat iedereen recht heeft op een gezond hart. Een hart dat je de kracht geeft om te groeien, te genieten, lief te hebben, te léven! Helaas is dit niet voor iedereen vanzelfsprekend. Als we niets doen, stijgt het aantal hartpatiënten de komende jaren aanzienlijk. Daarom werken we aan oplossingen om hart- en vaatziekten eerder te kunnen herkennen en op te sporen én beter te behandelen. Dit bedrag draagt daaraan bij en daarom zijn wij heel blij en bedanken alle deelnemers die meespelen in de VriendenLoterij.”

Meespelen met VriendenLoterij

Speel mee met de VriendenLoterij

Voor pers en media

Op de speciale nieuwssite voor pers en media vind je alle actualiteiten, persberichten en dossiers over de Hartstichting.

> Lees het laatste nieuws