Een grote verrassing van de VriendenLoterij voor de 47-jarige Wouter uit Den Haag op Nationale Vrijwilligersdag. Wouter mag deze winter samen met zijn vrouw Rachel genieten van een reis naar Lapland. Hiermee gaat zijn hartenwens in vervulling. De Hartstichting deed hiervoor een aanvraag bij het VriendenFonds van de VriendenLoterij, als dank voor zijn inzet als vrijwilliger.

Inspirator

In 2006 verwoeste een virus het hart van Wouter bijna volledig in slechts een paar weken tijd. Alleen een donorhart kon hem redden. Gelukkig kwam dat op tijd. Hoewel het leven met een donorhart beperkingen kent, is Wouter enorm blij dat hij leeft. Dat hij vader kan zijn, kan werken en sporten. Hij liep zelfs weer triatlons. Dat gunt hij anderen ook.

Wouter heeft hij zich jarenlang ingezet om mensen te inspireren orgaandonor te worden. Hij schreef het boek ‘De Hartslag van een ander, van transplantatie naar triatlon’. Sinds 2011 zet Wouter zich in als vrijwilliger voor de Hartstichting. Hij vertelt zijn verhaal op bijeenkomsten, doet hij mee aan fondsenwervende sportieve evenementen en denkt hij mee met wetenschappers over nieuw onderzoek naar het genezen van harten buiten het lichaam.

Blij verrast

"Een gouden vrijwilliger met het hart op de juiste plaats,” zegt Edith van Paassen van de Hartstichting. "We willen hem hiervoor graag bedanken en zijn dan ook blij dat we dankzij het Vriendenfonds zijn grote wens in vervulling kunnen laten gaan.” Wouter reageert blij verrast: “Wat een geweldige verrassing op Nationale Vrijwilligersdag! Ik ben blij dat ik nu één van mijn wensen op mijn bucketlist kan afstrepen. Fantastisch om samen met Rachel de ongerepte natuur in winters Lapland te ervaren. Zij steunt mij als geen ander. Hartelijk dank!”

Bij het VriendenFonds van de VriendenLoterij kunnen goede doelen, clubs, verenigingen en andere maatschappelijke organisaties het hele jaar door een aanvraag doen om iemand in het zonnetje te zetten.

Weten wat jij kan doen voor hart-en vaatpatiënten?