Strenge selectie

De selectieprocedure voor een Dekkerbeurs is streng: er wordt gekeken naar de kwaliteit van de onderzoeker én de kwaliteit van het onderzoek. Met de beurzen stelt de Hartstichting de onderzoekers in staat om zich langdurig bezig te houden met wetenschappelijk onderzoek naar hart- en vaatziekten. Daarmee kunnen ze een volgende stap in hun carrière als onderzoeker maken. De Dekkerbeurs helpt hen een eigen onderzoekslijn op te zetten en uit te bouwen.

Sneller oplossingen voor patiënten

Wetenschappelijk onderzoek is hard nodig om te voorkomen dat mensen overlijden of ziek en steeds zieker worden door hart- en vaatziekten. Met haar persoonsgebonden Dekkerbeurzen probeert de Hartstichting daarom toptalent aan het hart- en vaatziektenonderzoek te verbinden.

Software die ontstekingen in kransslagaders kan opsporen, een speciaal programma voor hartpatiënten om ze te helpen in beweging te blijven, het mogelijk voorkomen van hartfalen en het harder laten werken van bruin vetweefsel. Dit zijn enkele voorbeelden van de onderzoeken die dankzij de Dekkerbeurs mogelijk zijn geworden.
Een vrouw doet onderzoek met een microscoop