We blikken nog één keer terug op deze geslaagde tocht. Bekijk hier de aftermovie van de 11strandentocht 2023.

Recht op het doel af

Deelnemer Valentijn (19), legde de 50 kilometer in een indrukwekkend tempo af. Om 07:10 vertrok hij vol energie vanuit Kijkduin. "Ik ben de laatste tijd weer een beetje aan het hardlopen en vond dit wel een mooie uitdaging", zegt de Leidenaar 's ochtends vroeg op het nog donkere strand. Omstreeks 11:30 arriveerde hij met een enorme grijns in Zandvoort.

Ook de bikkels van de 10 en 20 kilometer hadden de vaart er goed in. "Ik weet waar ik het voor doe", zegt deelnemer Mandy vastberaden tijdens de wandeling. "Mijn moeder is vier jaar geleden overleden aan een hartstilstand. Sinds dien zet ik mij in voor de Hartstichting en meer onderzoek", zegt ze. Ook zij kwam met een grote glimlach aan bij de finish.

Tekst gaat door onder de afbeelding.

Het was écht 11strandenweer tijdens de tocht, deelnemers liepen de memorabele tocht door weer en wind

Enorm bedrag

Rond 19:00 uur waren alle deelnemers gefinisht. "Het weer, de mensen, de lachende en soms huilende gezichten maakten het allemaal de moeite waard", aldus Floor Cartigny, die de tocht namens de Hartstichting mede organiseert. "En wat zijn we trots! Trots op de deelnemers maar ook op de vrijwilligers en vooral op het enorme bedrag wat er is opgehaald!"

Volgend jaar vindt de 11strandentocht plaats op 2 november. Op 11strandentocht.nl kun je je inschrijven voor de voorinschrijving, zo hoef je niets te missen!

Interessant voor jou