Naar content trash arrow-down-light menu paper stack mail-bordered instagram linkedin youtube minus arrow-right heart-border share heart facebook twitter arrow-down stethoscope heartbeat link timer food smoke close briefcase plus question-mark mail sheet external scale search info whatsapp check aed 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 mannen niuews nieuwsbrief onderzoek overgewicht reanimeren recepten roken samenwerken phone sphere location

Hier komen de NAW-gegevens formulieren

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

    Door op bewaar te klikken geef je toestemming voor het gebruik van jouw gegevens voor de Gids. Als je de website verlaat, worden de gegevens verwijderd.

    Kom in actie als bedrijf

    De Hartstichting werkt al samen met een groot aantal partners. Laat als bedrijf je maatschappelijke betrokkenheid zien en help de Hartstichting haar doelen te realiseren. Organiseer een actie of vraag op een andere manier aandacht voor onze strijd tegen hart- en vaatziekten.

    Steun de Hartstichting

    De Hartstichting ontvangt geen overheidssubsidie en is daardoor volledig afhankelijk van giften. De steun van bedrijven is daarbij heel belangrijk. Samen met jou gaan we graag op zoek naar de optimale samenwerkingsvorm. Graag inspireren we je met deze voorbeelden:

    Eenmalige samenwerking

    • Eenmalige gift
    • Bedrijfsfeest waarbij de opbrengst voor de Hartstichting is
    • Fondsenwervend (sport)evenement
    • Sponsoring van een activiteit van de Hartstichting

    Structurele samenwerking

    • Bedrijfsdonateurschap
    • Sponsoring campagnes, programma's, projecten
    • Productgerelateerde samenwerking
    • Joint promotion
    • Salarisdonatie
    • Steun in natura
    • Fonds op naam

    Projecten

    Het is ook mogelijk dat je bedrijf de Hartstichting steunt bij een specifiek project. Kies het project dat het beste bij je bedrijf past. Wil je weten welke projecten er zijn? Neem dan contact met ons op.

    Fiscale aspecten van bedrijfsgiften

    Je bedrijfsgiften aan een goed doel zijn fiscaal aftrekbaar vanaf een totaalbedrag van € 227. Het aftrekbare bedrag mag echter niet hoger zijn dan 10% van de totale jaarlijkse nettowinst. Meer schenken mag natuurlijk wel, maar dan is het meerdere niet aftrekbaar.

    Als je de Hartstichting sponsort (dat wil zeggen dat de Hartstichting je voor de financiële steun een tegenprestatie biedt), ziet de fiscus de donatie als een normale kostenpost. De schenking is dan volledig aftrekbaar. Vraag je accountant naar de specifieke regels en mogelijkheden die voor jouw bedrijf van toepassing zijn.

    De Hartstichting is bij de Belastingdienst geregistreerd als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).

    Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

    Uit Europees onderzoek blijkt dat 80% van de Nederlandse consumenten het belangrijk vindt dat bedrijven hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Dit kunnen bedrijven doen door Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Bij MVO gaat het om de balans tussen het streven naar winst (Profit) en het respect voor de sociale kant (People) en het milieu (Planet). De balans tussen deze 3 P's (Profit, Planet en People) leidt tot optimale resultaten voor zowel jouw bedrijf als de samenleving. Zo ontstaat een win-winsituatie.

    Laat ook je maatschappelijke betrokkenheid zien en steun de Hartstichting.

    Direct online doneren

    Het is ook mogelijk om via de website te doneren. Doneer online via het donatieformulier. Of maak je donatie over op IBAN NL71 RABO 0300 300 301 ten name van de Hartstichting onder vermelding van ‘Bedrijfsdonatie’.

    > Meer over online doneren

    Als je ons als bedrijf financieel steunt heeft dit als voordelen:

    • vervullen van een sociale maatschappelijke rol
    • draagt bij aan een goede reputatie
    • vergroot de bedrijfstrots van je medewerkers

    Start een actie

    Start als bedrijf een (jaarlijkse) actie en haal daarmee geld op voor de Hartstichting. Het brengt collega's dichter bij elkaar en het is goed voor je imago om je maatschappelijke betrokkenheid te laten zien. Doe bijvoorbeeld met een bedrijventeam mee aan een wandel-, hardloop- of fietsevenement, of doneer een deel van de verkoop van een speciale actie aan de Hartstichting.

    "Wij hebben met de Anthuriumactie € 26.000 opgehaald voor de Hartstichting en daar zijn we heel trots op," zo vertelt Stichting Promotie Anthurium.

    Op ons actieplatform kun je zelf een actie starten. Deel de actiepagina op social media of met je relaties. Vraag ook aan je medewerkers om de actie onder de aandacht te brengen bij familie en vrienden.

    Start een actie

    Partners Hartstichting

    De Hartstichting werkt al samen met een groot aantal partners. Bekijk welke bedrijven jou al voorgingen in een partnerschap met de Hartstichting.

    > Meer over de huidige partners

    Vraag naar de mogelijkheden

    Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Wij hebben een propositieboek waarin we laten zien:

    • wat wij willen bereiken
    • wat we doen aan projecten
    • met wie we daarin samenwerken
    • hoe je hieraan kunt bijdragen
    • wat je daarvoor terug krijgt

    Als bedrijf samenwerken?

    Stuur een mail

    Bel met Caroline ter Braak: 06 46 30 31 36