Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Raad van toezicht

De raad van toezicht heeft 3 functies, bestaande uit toezichthouder, werkgever en klankbord. Op deze pagina vind je meer informatie over de diverse functies.

Wat de functies betekenen

Toezichthouder

De raad van toezicht heeft een auditcommissie die controleert of de Hartstichting de procedures en richtlijnen naleeft, met name in financiële verslaglegging

Werkgever

De voorzitter en vicevoorzitter van de raad van toezicht beoordelen het functioneren van de directeur van de Hartstichting

Klankbord

De voorzitter van de raad van toezicht heeft regelmatig contact met de Ondernemingsraad, Wetenschappelijke Adviesraad, directeur en afdelingsmanagers van de Hartstichting

Leden Raad van toezicht

Erevoorzitter: Drs. G.C.J. van der Velde

• Eduard Klasen - Deskundigheid: voorzitter
      Eduard Klasen is voorzitter van de raad van toezicht. Klasen is een ervaren bestuurder met een breed netwerk. In het dagelijkse leven is Klasen adviseur van de raad van bestuur van het Leids Universitair Medisch Centrum. Enkele andere nevenactiviteiten zijn: lid van de raad van toezicht van de VU, vice-voorzitter van de raad van toezicht van VUmc, voorzitter van de raad van toezicht van het Wilhelmina Ziekenhuis Assen, voorzitter Raad van Toezicht NIVEL, voorzitter commissie Bevorderen van Verantwoorde Onderzoekspraktijken (BVO) ZonMw en voorzitter commissie Personalised Medicine ZonMw. Niet alle nevenactiviteiten zijn genoemd.

• Miriam de Kleijn - Deskundigheid: preventie
      Miriam de Kleijn is huisarts, epidemioloog en consultant. In 2000 is zij gepromoveerd op de rol van oestrogenen bij cardiovasculaire ziekten in vrouwen. Zij is werkzaam als consultant in de zorg op het gebied van preventie, samenwerken, en patiënt-participatie. Zij is tevens toezichthouder bij de gezondheidscentra Diemen.

• Erik Westerink - Deskundigheid: financiën
      Erik Westerink is, vanwege zijn brede financiële kennis en ervaring, vice voorzitter van de raad van toezicht en voorzitter van de auditcommissie. Hij is partner bij Parcom Capital Management BV. Tevens is hij voorzitter van de Raad van Commissarissen van RH Marine Group te Rotterdam, lid van de Raad van Commissarissen van Frames Group te Alphen aan de Rijn, lid van de Raad van Commissarissen van Royal Ten Cate te Almelo. Overige nevenactiviteiten zijn: voorzitter van het Vriendenfonds van het Teylers Museum en Directeur bij de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen.

• Hermien Nieuwenhuijsen - Deskundigheid: vrijwilligers
      Hermien Nieuwenhuijsen is sinds 1997 betrokken als vrijwilliger in diverse functies bij de Hartstichting. Werkt als HR Manager bij 2 internationale bedrijven, ASCOM/SULZER en ProLabNL. Ze is ook nog mede-eigenaar van en werkzaam bij Pitch&Putt Golf Papendal te Arnhem.

• Dirk Jan van Veldhuisen - Deskundigheid: wetenschap
      Dirk Jan van Veldhuisen is hoogleraar cardiologie in Groningen en betrokken bij onderzoek op gebied van hart- en vaatziekten. Mede op voorspraak van de Nederlandse Vereniging voor Cardiologie heeft hij binnen de raad van toezicht de specialiteit 'wetenschap'.

• Gerard van Olphen - Deskundigheid: financiën
      Gerard van Olphen is bedrijfseconoom. Hij is lid van de auditcommissie van de Hartstichting. Daarnaast is hij voorzitter van de raad van bestuur van de APG Groep en Chief Executive Officer (pensioenuitvoerder). Als onbetaalde nevenfunctie is hij lid van het Risk Committee van het NBA (Koninklijk Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants).

• Susan Veenhoff - Deskundigheid: communicatie
      Susan Veenhoff is bedrijfskundige met een corporate achtergrond. Zij werkte 18 jaar voor Numico en Philips in binnen- en buitenland. In 2012 maakte zij een overstap naar de charitatieve / zorgsector en was algemeen directeur van Stichting Pink Ribbon. Zij is adviseur voor een aantal zorginstellingen en lid van het bestuur van Stichting Sinterklaas Intocht Amsterdam.

Regels

De raad van toezicht handelt volgens het reglement van de raad van toezicht en het reglement van de auditcommissie. De directie en de raad van toezicht worden ook geadviseerd voor de Wetenschappelijke Adviesraad, de Vrijwilligers Adviesraad en de (van samenstelling wisselende) Maatschappelijke Raadpleging. De raad van toezicht vergadert 4 keer per jaar, waarbij steeds een vergadering wordt ingeruimd voor reflectie.

Vragen over dit onderwerp?

Mail de Hartstichting

Bel 070 315 55 55 (ma t/m vrij van 8.00 - 17.00 uur)