Dress Red Day

Elk jaar is het op 29 september Wereld Hart Dag. De Hartstichting organiseert op deze dag al jarenlang Dress Red Day. We roepen iedereen op iets roods te dragen om aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Hart- en vaatziekten zijn doodsoorzaak nummer 1 bij vrouwen. Signalen dat er iets mis is met hart zijn bij vrouwen vaak minder duidelijk dan bij mannen. Ze worden daardoor sneller over het hoofd gezien of niet op tijd herkend. Hierdoor overlijden nog te veel vrouwen onverwacht. Dat moet veranderen.

Waarom onderzoek naar het vrouwenhart?

Onderzoek naar het eerder herkennen van hart- en vaatziekten bij vrouwen is hard nodig. Wetenschappelijk onderzoek naar hart- en vaatziekten is echter tot nu toe voornamelijk gedaan bij mannen. De resultaten van deze onderzoeken zijn niet zomaar te gebruiken bij vrouwen. De komende jaren moeten er meer vrouwen betrokken worden in onderzoek.

Lees meer over onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen

Shoppen voor de Hartstichting

In onze webshop zijn diverse rode Hartstichtingsproducten te koop.

Product shot drd t shirt
Dress Red Day shirt
Armband
Rode leren armband
Campagnespeldje
Speldje van het symbool van Dress Red Day: het rode jurkje

Shop nu voor Dress Red Day

Heel Nederland in actie op Dress Red Day

In september staat het vrouwenhart centraal. Dress Red Day is altijd de afsluiting van deze maand. Rond Dress Red Day zijn in het hele land acties om geld op te halen voor onderzoek naar het eerder herkennen van hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Volg het laatste nieuws op de Facebookpagina van Dress Red Day.

Feiten & cijfers

Per jaar

vrouwen overlijden aan hart- en vaatziekten in Nederland

Doodsoorzaak