Professionals.Hartstichting.nl wordt geladen

Tijdens deze cursussen brengen grote namen in het cardiovasculaire veld de gevestigde kennis en de nieuwste theorieën en hypothesen in hart- en vaatonderzoek. Zo raak je als deelnemer volledig op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in het cardiovasculaire veld. Ook heb je de mogelijkheid om je eigen project te presenteren en is het de ideale gelegenheid om te netwerken met collega’s, topwetenschappers en de Hartstichting.

Voor wie?

De cursussen zijn bedoeld voor PhD-studenten en junior postdocs.

Wanneer?

Maandag 14 tot en met vrijdag 18 oktober 2024.

Waar?

In topsportcentrum Papendal (bij Arnhem).

Cursusaanbod

Bekijk welke van de drie cursussen voor jou interessant is, de onderwerpen zijn doorgaans elk jaar hetzelfde. Hieronder vind je de programma's van elke cursus.

• Cardiac Function & Adaptation

Voor PhD-studenten in het eerste en tweede jaar van hun promotietraject

Tijdens deze cursus leer je alles over de normale werking van het hart, zowel in gezondheid als in ziekte. Hoe past het hart zich aan bij langdurige hoge bloeddruk? Of wanneer een groot deel van de hartspier zijn functie verliest na een hartinfarct? Welke processen spelen een rol en waar kan je eventueel ingrijpen? Je krijgt lezingen van experts uit het veld, werkt samen aan opdrachten en presenteert je eigen werk tijdens een postersessie.

• Vascular Biology & Pathology

Voor PhD-studenten in het eerste en tweede jaar van hun promotietraject

Tijdens deze cursus vertellen experts je alles over ons vaatstelsel. Over hoe het gevormd wordt en hoe het zich kan aanpassen om te voldoen aan de behoeftes van het lichaam in verschillende situaties, zowel in gezondheid als in ziekte. Je leert over wondheling, over het ontstaan van slagadervernauwing en nog veel meer. Naast de lezingen werk je in groepjes samen aan literatuuropdrachten en presenteer je je eigen onderzoek tijdens een postersessie.

• Translational & Skill Cardiovascular Course (vernieuwd)

Voor PhD-studenten in het laatste jaar van hun promotietraject en voor junior postdocs

Naast theoretische verdieping op verschillende belangrijke cardiovasculaire onderwerpen focust deze cursus zich op jouw ontwikkeling als zelfstandig onderzoeker. Door de kleinere groep is er veel ruimte voor één-op-één contact met ervaren onderzoekers. Spar met peers over carrièremogelijkheden: waar zie jij jezelf over vijf jaar? Wat zijn de mogelijkheden? En hoe zorg je dat de resultaten van jouw onderzoek ook echt het verschil gaan maken? Je leert het tijdens deze cursus.

Schrijf je in

Het is nog niet mogelijk om je aan te melden. Wil je op de hoogte blijven en weten wanneer de inschrijvingen openen?
    Groepjes studenten zijn overleggend aan het werk

Heb je vragen?

Heb je vragen over de cursussen of het inschrijven? Mail dan Els van Dort via [email protected].