Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

Subsidiewijzer

Ben je onderzoeker en wil je een subsidie aanvragen? Hieronder lees je meer informatie over de subsidievormen, voorwaarden en de deadlines.

Consortiumsubsidies

Consortiumsubsidies zijn voor onderzoeksgroepen die in een samenwerkingsverband een groot onderzoeksproject uitvoeren. We investeren onder andere in Cardiovasculair Onderzoek Nederland (CVON).

> Meer over consortiumsubsidies

Dekkerbeurzen

De Hartstichting reikt elk jaar Dekkerbeurzen uit. Dit zijn persoonsgebonden subsidies, waarmee we de carrière willen stimuleren van getalenteerde onderzoekers in het hart- en vaatonderzoek.

> Meer over Dekkerbeurzen

Innovatiesubsidie

De innovatiesubsidie van de Hartstichting wordt toegekend aan onderzoekers die out of the box denken. De Hartstichting stelt subsidie beschikbaar voor nieuwe, tegendraadse ideeën. Vanaf 21 november 2017 is de nieuwe ronde voor het aanvragen van de Innovatiesubsidie weer geopend. Deadline is dinsdag 16 januari 2018.

> Meer over innovatiesubsidies

Subsidie internationaal onderzoek (ERA-CVD)

ERA-CVD is een groot Europees netwerk dat onderzoek stimuleert op het gebied van hart- en vaatziekten. De Hartstichting en ZonMw zijn partners binnen dit netwerk.

> Meer over de subsidie ERA-CVD

Aanvullende subsidies

De Hartstichting heeft enkele aanvullende subsidies op lopend of afgerond onderzoek. Dit zijn subsidies voor bijvoorbeeld een tegemoetkoming in de kosten van een proefschrift of een internationaal werkbezoek.

> Meer over aanvullende subsidies

Subsidievoorwaarden

Voor het aanvragen van subsidie bij de Hartstichting gelden algemene subsidievoorwaarden.

Gedragscode vertrouwelijkheid en belangenverstrengeling

​​De Hartstichting hecht belang aan een objectieve besluitvorming en een transparante beoordelingsprocedure bij het verstrekken van onderzoeksubsidies. Om dit te waarborgen, hanteert de Hartstichting de gedragscode Vertrouwelijkheid en Belangenverstrengeling.

Klachtenreglement speerpunt Wetenschap

De Hartstichting vindt het belangrijk om zorgvuldig om te gaan met haar relaties en zal te allen tijde proberen haar dienstverlening te verbeteren. Zo wil de Hartstichting ook zorgvuldig optreden in de beoordelingsprocedure van subsidieaanvragen. Toch kan het voorkomen dat er aanmerkingen zijn op haar werkwijze. Het klachtenreglement is voor klachten van aanvragers van alle subsidie-instrumenten van de Hartstichting.

Nieuwsbrief Onderzoek Online

Ontvang het laatste nieuws over wetenschappelijk onderzoek en blijf op de hoogte van alle deadlines voor het indienen van subsidies.

Meld je aan

Meer over wetenschappelijk onderzoek

13 nieuwe Dekkerbeurzen uitgereikt aan talentvolle wetenschappers

5 innovatieve onderzoeken van start dankzij succesvolle crowdfunding

Consortiumsubsidies

Vragen over wetenschappelijk onderzoek?

Mail Team Onderzoek & Zorginnovatie

Bel Maartje Zuierveld: 070 315 55 14