Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Subsidiewijzer

Ben je onderzoeker en wil je een subsidie aanvragen? Hieronder lees je meer informatie over de subsidievormen, voorwaarden en de deadlines.

Consortiumsubsidies

Dekkerbeurzen

Innovatiesubsidie

Subsidies internationaal (ERA-CVD)

Aanvullende subsidies

Consortiumsubsidies

Consortiumsubsidies zijn voor onderzoeksgroepen die in een samenwerkingsverband een groot onderzoeksproject uitvoeren. We investeren onder andere in Cardiovasculair Onderzoek Nederland (CVON).

> Meer over consortiumsubsidies

Dekkerbeurzen

De Hartstichting reikt elk jaar Dekkerbeurzen uit. Dit zijn persoonsgebonden subsidies, waarmee we de carrière willen stimuleren van getalenteerde onderzoekers in het hart- en vaatonderzoek.

> Meer over Dekkerbeurzen

Innovatiesubsidie

De innovatiesubsidie van de Hartstichting wordt toegekend aan onderzoekers die out of the box denken. De Hartstichting stelt subsidie beschikbaar voor nieuwe, tegendraadse ideeën.

> Meer over de innovatiesubsidie

ERA-CVD - internationaal onderzoek

ERA-CVD is een groot Europees netwerk dat onderzoek stimuleert op het gebied van hart- en vaatziekten. De Hartstichting en ZonMw zijn partners binnen dit netwerk.

> Meer over de subsidie ERA-CVD

Aanvullende subsidies

De Hartstichting heeft enkele aanvullende subsidies op lopend of afgerond onderzoek. Dit zijn subsidies voor bijvoorbeeld een tegemoetkoming in de kosten van een proefschrift of een internationaal werkbezoek.

> Meer over aanvullende subsidies

Subsidievoorwaarden

Voor het aanvragen van subsidie bij de Hartstichting gelden algemene subsidievoorwaarden.

Gedragscode vertrouwelijkheid en belangenverstrengeling

​​De Hartstichting hecht belang aan een objectieve besluitvorming en een transparante beoordelingsprocedure bij het verstrekken van onderzoeksubsidies. Om dit te waarborgen, hanteert de Hartstichting de gedragscode Vertrouwelijkheid en Belangenverstrengeling.

Klachtenreglement wetenschap

De beoordelingsprocedure van subsidieaanvragen gebeurt uiterst zorgvuldig en objectief. Heb je toch opmerkingen of klachten? Bekijk dan klachtenreglement voor aanvragers van alle subsidievormen van de Hartstichting.

Nieuwsbrief Onderzoek Online

Ontvang het laatste nieuws over wetenschappelijk onderzoek en blijf op de hoogte van alle deadlines voor het indienen van subsidies.

Meld je aan

Meer over wetenschappelijk onderzoek

Crowdfunding voor innovatief onderzoek van start

13 nieuwe Dekkerbeurzen uitgereikt aan talentvolle wetenschappers

Vragen over wetenschappelijk onderzoek?

Mail Team Onderzoek & Zorginnovatie

Bel Maartje Zuierveld: 070 315 55 14