Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

De Hartstichting vindt het belangrijk dat onderzoeksprojecten vóór aanvang geregistreerd worden in een register.

Waarom registratie zinvol is

Registratie is voor elk onderzoek waardevol. Hiermee voorkom je:

• publicatiebias: in het register staan alle resultaten, óók de resultaten die niet gepubliceerd zijn.
    • onnodige herhaling van onderzoek: door projecten niet onnodig te herhalen, wordt onderzoeksgeld effectiever besteed en zijn er minder deelnemers of proefdieren nodig.

Onderzoeksprojecten van de Hartstichting dienen ten minste bij één register te zijn aangemeld, voorafgaande aan de start van het project.

Klinisch onderzoek

Voor registratie van klinisch onderzoek zijn er nationale en internationale registers. Bekijk de mogelijkheden:

Preklinisch onderzoek met proefdieren

Het internationale register PreclinicalTrials registreert onderzoek met proefdieren. Hierin registreren de onderzoekers de primaire en secundaire uitkomstmaten van hun onderzoeksproject. En leggen ze gegevens over de interne validiteit vast, zoals blindering, randomisatie en het berekenen van de sample size.

> Meer lezen op de website van PreclinicalTrials

Let op! Alle onderzoekers die preklinisch onderzoek met dieren uitvoeren, dienen hun onderzoek voor aanvang te registreren via dit register.

Vragen over open science?

Meer lezen

Datamanagement

Data delen

Open science

Nieuwsbrief Onderzoek Online

Ontvang het laatste nieuws over wetenschappelijk onderzoek en blijf op de hoogte van alle deadlines voor het aanvragen van financiering.

Meld je aan