Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

Open Access

Het onderzoek van de Hartstichting wordt gefinancierd met publiek geld. Daarom vinden wij het belangrijk dat wetenschap voor iedereen vrij toegankelijk moet zijn. Open Access houdt in dat resultaten van wetenschappelijk onderzoek voor iedereen vrij toegankelijk moeten zijn.

Voordelen

Open Acces heeft vele voordelen. Het helpt:

• de verspreiding van kennis
    • de vooruitgang in wetenschap
    • de bevordering van innovatie bij bedrijven

Hierdoor wordt wetenschap efficiënter en zorgt het voor een verhoogde burger- en patiëntdeelname in onderzoek.

Open Access publiceren

De Hartstichting wil dat alle artikelen die voortkomen uit onderzoek dat wij financieren, in een Open Access journal worden gepubliceerd. De artikelen worden direct vrij beschikbaar gesteld. (de Gouden Route) Als dit niet kan, mogen onderzoekers direct na acceptatie van een peer-reviewed journal ook een kopie van hun artikel opnemen in een trusted repository (de Groene Route).

Data Management Plan

Het is van groot belang dat de data tijdens het onderzoeksproject goed wordt beheerd. De onderzoeker houdt rekening met:

• hoe data wordt opgeslagen (findable)
    • voor wie de data toegankelijk is (accessible)
    • of de data uitwisselbaar is (interoperable)
    • of de data herbruikbaar is (resuable)

In bepaalde programma’s van de Hartstichting wordt om een Data Management Plan (DMP) gevraagd. Onderzoekers kunnen hierin aangeven hoe zij de toegang tot hun data willen regelen.

Nieuwsbrief Hartstichting

Ontvang het laatste nieuws over wetenschappelijk onderzoek en onze activiteiten.

Meer informatie

Heb je vragen? Neem contact op met Anne Belonje, Beleidsadviseur Onderzoek en Kennisvalorisatie: A.Belonje@hartstichting.nl of bel naar 070 315 56 41.

Vragen over wetenschappelijk onderzoek?

Mail Team Onderzoek

Bel 070 315 55 46