Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Innovatiesubsidies

Het doel van de Innovatiesubsidie van de Hartstichting is om onderzoekers de kans te bieden een origineel, tegendraads onderzoeksidee uit te voeren. Onderzoekers halen zelf de helft van het benodigde bedrag van € 50.000,- op via crowdfunding.

Wat we vragen

De Hartstichting is elk jaar op zoek naar onderzoekers die buiten de gebaande paden denken. Een innovatief projectvoorstel:

• bevat een origineel, uniek en creatief idee
    • betwist huidige paradigma’s
    • maakt gebruik van nieuwe methodes of interventies op een manier die niet eerder is voorgesteld

Het onderzoeksvoorstel moet voldoen aan de criteria voor wetenschappelijke kwaliteit en vernieuwing.

Helaas! Inschrijven voor de innovatiesubsidie 2018 is niet meer mogelijk.

Crowdfunding

De Innovatiesubsidie werkt met het concept van crowdfunding. De onderzoekers die voldoen aan de criteria en geselecteerd worden starten met hulp van de Hartstichting een crowdfunding actie. Het doel is  om zelf € 25.000 op te halen. De Hartstichting verdubbelt dit bedrag.

In 2018 is er voor 6 onderzoeksprojecten geld opgehaald via crowdfunding. Allemaal hebben ze het streefbedrag gehaald. Zij kunnen nu van start gaan.

Lees het nieuwsbericht

Wat het onderzoek oplevert

De Innovatiesubsidie is ingesteld om onderzoek naar innovatieve, creatieve oplossingen op het gebied van hart- en vaatziekten te stimuleren. Deze subsidie biedt onderzoekers de kans om bijvoorbeeld verworpen hypotheses met nieuwe inzichten nieuw leven in te blazen of toevalsbevindingen verder te onderzoeken.

De Hartstichting verwacht dat deze innovatieve onderzoeksprojecten veel winst opleveren voor patiënt en een grote stap voorwaarts betekenen in het eerder herkennen en behandelen van hart- en vaatziekten.

Nieuwsbrief Onderzoek Online

Ontvang het laatste nieuws over wetenschappelijk onderzoek en blijf op de hoogte van alle deadlines voor het indienen van subsidies.

Meld je aan

“Crowdfunding is veel meer dan alleen geld ophalen. Ik raad het iedereen aan.”

Lees het verhaal van Jessica

Meer over Innovatiesubsidie

5 innovatieve onderzoeken van start dankzij succesvolle crowdfunding

Dr. Jessica van Setten

Dr. Jessica van Setten: “Crowdfunding is meer dan alleen geld ophalen. Ik raad het iedereen aan.”

Crowdfunding 2018

Vragen over wetenschappelijk onderzoek?

Mail Team Onderzoek & Zorginnovatie

Bel Maartje Zuierveld: 070 315 55 14