Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Hart voor duurzame zorg: subsidie voor nieuwe medische technologie

Hart voor duurzame zorg

Nieuwe medische technologie is hard nodig voor het eerder herkennen, beter monitoren en sneller behandelen van hart- en vaatziekten. Daarom investeert de Hartstichting in Hart voor duurzame zorg, het gezamenlijke subsidieprogramma van de DCVA en IMDI.

Het meten van biomarkers, signaleren van acute problemen en het monitoren van symptomen, terwijl de patiënt gewoon thuis is en de dokter in het ziekenhuis. Het zijn voorbeelden van nieuwe medische technologie. Hiermee kunnen artsen achteruitgang snel signaleren en is ernstige schade aan het hart of de vaten te voorkomen. Zo is de ziektelast terug te dringen en houden we de zorg betaalbaar en uitvoerbaar.

Gezamenlijk subsidieprogramma

De Dutch CardioVascular Alliance (DCVA) en het Innovative Medical Devices Initiative (IMDI) starten samen dit nieuwe subsidieprogramma. Dit doen zij met middelen van de Hartstichting, ZonMw, NWO-TTW en NWO-MVI. De totale omvang van het programma is € 5 miljoen. De Hartstichting financiert hiervan de helft.

Focus op eerder herkennen en beter behandelen

Het programma richt zich op de ontwikkeling van medische technologie voor het eerder opsporen en beter behandelen van hart- en vaatziekten.

Inschrijving gesloten

Helaas is de deadline voor indienen verstreken.

> Meer informatie op de website van ZonMw

Vragen over wetenschappelijk onderzoek?

Mail Team Onderzoek & Zorginnovatie

Bel Maartje Zuierveld: 070 315 55 14