Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Nieuw consortium Aangeboren hartafwijkingen

Het opzetten van een landelijk netwerk voor onderzoek op het gebied van aangeboren hartafwijkingen. Dat is het doel van de nieuwe samenwerking van de Hartstichting en Stichting Hartekind. Zij stellen samen 3 miljoen euro beschikbaar voor een nieuw te vormen consortium.

Stichting Hartekind en de Hartstichting bundelen hun krachten om samen de strijd aan te gaan tegen aangeboren hartafwijkingen. Zij hebben drie kwartiermakers uitgenodigd om een consortium rondom dit onderzoeksthema te formeren waarin alle academische kinder- en congenitaal cardiologische centra participeren.

Doel nieuwe onderzoek

Het doel van het te vormen consortium is het verhogen van de overlevingskans en kwaliteit van leven van zowel kinderen als volwassenen met aangeboren hartafwijkingen. Om dit te bereiken zal het consortium innovatief onderzoek doen, maar ook resultaten uit eerder onderzoek verder brengen richting toepasbaarheid in de kliniek.

Kwartiermakers

• Prof. Jeroen Bakkers (Geneticus moleculaire cardiologie, Hubrecht Instituut)
    • Prof. Wim Helbing (Kindercardioloog, ErasmusMC en RadboudUMC)
    • Prof. Mark Hazekamp (Kinderhartchirurg, Leiden UMC)

Aansluiten bij het nieuwe consortium?

Doe jij onderzoek naar aangeboren hartafwijkingen, en wil je je aansluiten bij dit nieuwe consortium? Lees de voorwaarden in de brochure en neem contact op met de kwartiermakers.

Deadline! De deadline voor het indienen van de aanvraag is dinsdag 25 juni 2019.

Vragen over wetenschappelijk onderzoek?

Mail Team Onderzoek & Zorginnovatie

Bel Maartje Zuierveld: 070 315 55 14