Financiering consortia

Consortiumfinanciering is voor onderzoeksgroepen die in een samenwerkingsverband een groot onderzoeksproject uitvoeren.

Call hart- en vaatziekten bij vrouwen

Er komt een nieuw landelijk netwerk voor onderzoek, kennis en zorgverbetering op het gebied van hart- en vaatziekten bij vrouwen. Het nieuwe consortium wordt onderdeel van de Dutch CardioVascular Alliance.

> Meer lezen over de call

Call aangeboren hartafwijkingen

Sluit je aan bij een nieuw consortium dat onderzoek doet naar het verhogen van de overlevingskans en kwaliteit van leven van zowel kinderen als volwassenen met aangeboren hartafwijkingen.

> Meer lezen over de call

Hart voor duurzame zorg (gesloten)

Hart voor duurzame zorg is een gezamenlijk financieringsprogramma van de Dutch CardioVascular Alliance (DCVA) en het Innovative Medical Devices Initiative (IMDI). Het doel is het ontwikkelen van medische technologie voor het eerder opsporen en beter behandelen van hart- en vaatziekten. Er is € 5 miljoen beschikbaar voor dit programma, waarvan de helft gefinancierd wordt door de Hartstichting.

> Meer lezen

PPS-calls

De Hartstichting stimuleert Publiek-Private Samenwerkingen (PPS) en stelt regelmatig geld beschikbaar voor dit doel. Op dit moment zijn er geen open calls.

Eerdere PPS-calls

Call Big Data & Gezondheid (gesloten)

De Hartstichting roept onderzoekers op voorstellen in te dienen voor een PPS-onderzoeksprogramma: Big Data & Gezondheid, gericht op hart- en vaatziekten. Het gaat om 4 tot 6 publiek-private onderzoeksprojecten met een begroting van elk 2 tot 3 miljoen euro.

PPS-call (gesloten)

De Hartstichting stelt via de call Publiek-Private Samenwerkingen (PPS) ruim € 2 miljoen beschikbaar voor versterking van nationale onderzoeksthema’s. De deadline voor de PPS-call 2018 is verstreken.

SGF-call Immunologie (gesloten)

De Samenwerkende GezondheidsFondsen (SGF) en Topsector LSH (Health~Holland) stellen in 2018 samen € 2,75 miljoen beschikbaar voor een publiek-privaat onderzoeksinitiatief op het gebied van immunologie.

De Hartstichting is lid van de SGF. De SGF-call 2018 moet leiden tot een duurzame samenwerking tussen bedrijven, onderzoeks- en kennisinstellingen en gezondheidsfondsen.

PTO call 2 - Bench to Bedside (gesloten)

Het Programma Translationeel Onderzoek 2 van ZonMw sluit naadloos aan op de doelen van de Hartstichting. De Hartstichting stelt daarom € 500.000,- beschikbaar. We stimuleren samenwerking tussen consortia en roepen hen op open te staan voor samenwerking met externe onderzoekers.

CVON-calls

Cardiovasculair Onderzoek Nederland (CVON) financiert grootschalige landelijke onderzoeksprojecten, waarin onderzoekers, universiteiten en bedrijven samenwerken. Uitgangspunt van CVON is dat de beste onderzoekers elkaar opzoeken en zichzelf organiseren.

> Meer over CVON

Financieringsvormen

De Hartstichting biedt verschillende financieringsvormen aan.

> Meer over de financieringsvormen

Nieuwsbrief Onderzoek Online

Ontvang het laatste onderzoeksnieuws en blijf op de hoogte van financieringsmogelijkheden.

Meld je aan

Meer over financieringsvormen

Dekkerbeurzen Hartstichting

Financieringsvormen

Vragen over wetenschappelijk onderzoek?

Mail Team Onderzoek & Zorginnovatie