Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

Commissie Maatschappelijke Kwaliteit

De Hartstichting geeft eindgebruikers van onderzoeksresultaten een serieuze stem in de beoordeling van subsidie aanvragen. Daarom hebben we de Commissie Maatschappelijke Kwaliteit (CMK) ingesteld.

Over CMK

De CMK geeft advies over de maatschappelijke kwaliteit van onderzoek. We vinden dat belangrijk omdat resultaten van onderzoek niet vanzelf de weg naar de kliniek of zorgpraktijk vinden. De CMK beoordeelt bijvoorbeeld of er al tijdens het onderzoek rekening wordt gehouden met toepassing van de onderzoeksresultaten in de praktijk.

De CMK geeft dit advies aan de hand van een aantal criteria, zoals:

• relevantie van het onderzoek met betrekking tot het zorgprobleem
    • de mate waarin aandacht is voor het verder brengen van mogelijke onderzoeksresultaten
    • de mate waarin gebruik wordt gemaakt van specifieke kennis van professionals en patiënten

Leden CMK

De CMK bestaat uit leden die belang hebben bij de uitkomsten van onderzoek op hart- en vaatziekten, zoals zorgverleners, patiënten, hun verwanten en vertegenwoordigers uit de hele breedte van de maatschappij.

De leden van de CMK:

• Gerard Daggelders
    • Karin Kanselaar
    • Petra van Pol
    • Bernhard Scholten
    • Talip Tumkaya
    • Nienke de Jongh
    • Susan ter Borg
    • Johan Oostindiën
    • Eva van Velzen (voorzitter)
    • Margot Jansen
    • Ed Wiltink
    • Jan Verduijn
    • Ashwand Prahladsingh
    • Paul Wesselink
    • Patty de Graaf
    • Frans de Roy van Zuijdewijn
    • Sonja Mollink
    • Marieke Wijffels-de Groot

Nieuwe leden gezocht

Wij zijn regelmatig op zoek naar nieuwe leden van de CMK en hebben vrijwilligersvacatures voor patiënten, naasten, burgers die hun eigen ervaring inbrengen en (para)medische professionals die hun ervaringen vanuit de zorgpraktijk inbrengen.

> Meer over de vacature lid CMK

> Meer over de vacature (para)medische professionals

Nieuwsbrief Hartstichting

Ontvang het laatste nieuws over wetenschappelijk onderzoek en onze activiteiten.

Vragen over wetenschappelijk onderzoek?

Mail Team Onderzoek

Bel 070 315 55 46