Mijn Gids?

Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen.

Meer over privacy en voorwaarden.

Mijn Gids?

Klik nu hier om deze pagina
    in je Gids te bewaren.

Onderzoek naar vrouwen en hart- en vaatziekten

De Hartstichting steunt veel onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. We willen dat meer vrouwen op tijd de juiste diagnose én behandeling krijgen.

De laatste jaren zijn wetenschappers erachter gekomen dat je bij de diagnose en behandeling van hart- en vaatziekten meer rekening moet houden met man-vrouwverschillen. Onderzoekers die geld krijgen van de Hartstichting, moeten vertellen hoe ze naar eventuele verschillen kijken. Ons doel is dat er betere tests en behandelingen komen, om hart- en vaatziekten bij vrouwen te voorkomen en behandelen.

> Meer over vrouwen en hart- en vaatziekten

Onderzoek naar vrouwen

Waarom dit onderzoek nodig is

Bekijk de animatie met uitleg over waarom onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen nodig is.

Steun onderzoek naar hartziekten bij vrouwen

Er is meer onderzoek nodig om hartziekten bij vrouwen eerder te herkennen én te behandelen. Elke bijdrage, groot of klein, is waardevol.

Wetenschappelijk onderzoek Hartstichting

De Hartstichting wil hart- en vaatziekten eerder opsporen en beter behandelen. Ga naar het overzicht en bekijk per aandoening welk onderzoek we financieren.

Bekijk alle onderzoeken

Subsidie voor wetenschappers

Ben je een wetenschapper? Bekijk dan de subsidiewijzer met al onze beurzen.

> Ga naar de Subsidiewijzer

Meer over het vrouwenhart

Meedoen aan onderzoek

Dr. Yolande Appelman