De Hartstichting geeft voorlichting en steun aan hart- en vaatpatiënten. We geven informatie over hart- en vaatziekten, beantwoorden vragen en bieden samen met De Hart&Vaatgroep steun en lotgenotencontact.

We geven steun en voorlichting aan patiënten. Dit doen we op verschillende manieren.

Infolijn Hart en Vaten

De voorlichters van de Infolijn Hart en Vaten zitten klaar om alle vragen over hart- en vaatziekten te beantwoorden. Dit kan per telefoon 0900 3000 300 (maandag t/m vrijdag van 9.00 - 13.00 uur, € 0,45 per gesprek) of via het online formulier.

Voorlichtingsbijeenkomsten

De Hartstichting komt graag langs op bijeenkomsten van bedrijven, verenigingen en scholen om te vertellen over hart- en vaatziekten en gezond leven.

Informatie in brochures en op de website

We bieden op diverse manieren informatie aan over hart- en vaatziekten: in brochures, op de website of in filmpjes.

Lees op onze website alles over:

Brochures Hartstichting

In onze brochures geven we informatie over hart- en vaatziekten, een gezonde leefstijl en hoe u beter kunt omgaan met uw ziekte. De brochures zijn gratis te downloaden via de webshop.

Video's Hartstichting

De Hartstichting heeft een aantal video’s gemaakt met informatie over hart- en vaatziekten, onderzoek en behandeling en persoonlijke verhalen. Op het YouTube-kanaal van de Hartstichting vindt u alle video's.

Informatie voor spreekbeurt of werkstuk

Hou je een spreekbeurt of werkstuk over hart en vaten, de Hartstichting, of over gezond leven? Onze informatie helpt je met de voorbereiding van je spreekbeurt of werkstuk.

Hartvrienden

Hartvrienden is een online platform voor kinderen met een aangeboren hartafwijking en hun ouders. Ouders kunnen er terecht voor betrouwbare informatie, praktische tips en ondersteuning.

Speciaal voor kinderen biedt Hartvrienden:

• De TikkieRing: een stoere ring met bedels (Tikkies) die het kind krijgt bij een operatie, onderzoek of controle
  • Knuffel Kris Krokodil: een krokodil met een hartafwijking die herkenbare avonturen beleeft
  • Vakanties voor kinderen met een hartafwijking en hun familie

Ga naar Hartvrienden

De Hart&Vaatgroep

De Hartstichting werkt nauw samen met patiëntenvereniging De Hart&Vaatgroep. Samen werken we aan kwaliteitsverbetering van de zorg en komen we op voor de belangen van patiënten.

Lees meer over De Hart&Vaatgroep

Hart&Vaatpanel

De Hart&Vaatgroep en de Hartstichting vinden het belangrijk dat de stem van hart- en vaatpatiënten wordt gehoord. Met uw ervaringen als patiënt of naaste pakken we knelpunten in de zorg aan en helpen we de kwaliteit te verbeteren. Op het Hart&Vaatpanel vragen we regelmatig uw mening over de zorg, ziekenhuizen, vergoedingen of medicijngebruik.

Schrijf u in voor het Hart&Vaatpanel

Persoonlijke verhalen

Persoonlijke verhalen zorgen voor herkenning bij hart- en vaatpatiënten en bieden hen steun. De Hartstichting is altijd op zoek naar nieuwe verhalen. Heeft u interesse om uw verhaal te delen? Vul dan het formulier in en we nemen contact met u op.

Uw persoonlijke verhaal delen

Mirjam

Ik weet dat mijn hartritme nooit helemaal normaal zal zijn

Deel via: