3 tips voor aankoop

1. Bedenk welke functies voor jou handig zijn

Vaak kun je in een webshop filteren op diverse functies. Zo vind je snel een bloeddrukmeter die bij je past. Handig kan zijn:

• herhalen van de meting: automatisch 2 keer de meting achter elkaar doen
  • geheugen: opslaan van de gemeten waarden
  • meten van je hartslag
  • ontdekken van een onregelmatige hartslag
  • koppeling met je smartphone of tablet

2. Koop een bovenarmmeter

Een meting via de bovenarm is betrouwbaarder dan via de pols. De Hartstichting adviseert daarom een bloeddrukmeter te kopen die werkt met een band om je bovenarm. Hierdoor heb je minder kans op fouten.

3. Check of een bloeddrukmeter betrouwbaar is

Wil je weten welke bloeddrukmeter betrouwbaar is? Check dan de lijst van STRIDE BP (Engelstalige site), een onafhankelijke organisatie die bloeddrukmeters beoordeelt op basis van wetenschappelijk onderzoek.

Liever een lijst met alleen meters die in die in Nederland te koop zijn?

Koop direct een bloeddrukmeter bij Bol.com

Bol.com heeft een handige lijst met bloeddrukmeters die geadviseerd worden door de Hartstichting. Zo weet je zeker dat je een goed product koopt.
Een illustratie van een man die zijn bloeddruk meet

Stel je vraag aan onze voorlichters

• Chat via de chatknop onder in beeld (10.00 tot 16.30 uur)
  • Bel met een voorlichter: 0900 3000 300 (9.00 - 13.00 uur, € 0,05 per minuut)